  • 11. Data: 2014-07-22 12:33:00
    Temat: Re: OT. i co k.. takim zrobić?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 lipca 2014 12:27:50 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Prawo do dwururki na w�asnym terenie - to trzeba wprowadzi�!

    Dokladnie :-)
    Poki co mozna sie posilkowac psami - sa legalne i doskonale odstraszaja
    menelstwo. Na wszelki wypadek wykupic OC w zyciu prywatnym obejmujace
    krzywdy zrobione przez psy (50-100 pln rocznie na paredziesiat/set tys
    pln).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2014-07-22 13:55:13
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu wtorek, 22 lipca 2014 12:33:00 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    > menelstwo. Na wszelki wypadek wykupic OC w zyciu prywatnym obejmujace
    > krzywdy zrobione przez psy (50-100 pln rocznie na paredziesiat/set tys

    Tylko OC nie zwalnia od potencjalnej odpowiedzialnosci karnej...

    Dodatkowo takie psy powinno sie porzadnie wytresowac, np. zeby nie jadly od obcych.
    Jakas dalsza rodzina kuzynki nascie lat temu na wsi miala taka sytuacje, ze groznie
    wygladajacy pies biegal po ogrodzie, po kilku uwagach miejscowych, ze powinien byc
    (jak wszystkie w okolicy) na lancuchu bo co bedzie jak przypadkowo ucieknie...
    zastali go otrutego

    WS

  • 13. Data: 2014-07-22 14:09:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 22 Jul 2014 04:55:13 -0700 (PDT), WS

    > Dodatkowo takie psy powinno sie porzadnie wytresowac,

    Tutaj wątpliwości nie ma. Burek, względnie, jak ktoś nie lubi zwierząt,
    alarm/monitoring (na lokalnych meneli wystarczą czasem realistyczne atrapy
    kamer i tabliczki -- koniecznie z wyraźnym rysunkiem kamery) jest jednak
    podstawą na budowie. W stosunku do kosztów budowy domu to niewielkie
    pieniądze a minimalizują ew. straty.

    PS właśnie od paru dni analizuję technologię Thermomur i głównym elementem
    przeciw jest rzekoma łatwopalność. Niby prawdopodobieństwo pożaru małe, ale
    widać nie tylko przypadki, ale i złośliwość, chodzi po ludziach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2014-07-22 14:49:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > ale
    > widać nie tylko przypadki, ale i złośliwość, chodzi po ludziach.

    Głównym argumentem przeciw jest styropian od wewnątrz i wszelkie jego wady:
    - mała akumulacyjność wilgoci która sprawia e w domu jest na zmianę "jak w
    szklarni", lub zbyt sucho
    - kłopot z wieszaniem czegokolwiek
    - kłopot z prowadzeniem instalacji

    Taki dom oprócz czasu budowy (a i to dyskusyjne) nie ma żadnych zalet wobec
    domu ze ścianą murowaną ocieplona styropianem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2014-07-22 15:10:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 22 Jul 2014 14:49:41 +0200, Ergie

    > Głównym argumentem przeciw jest styropian od wewnątrz i wszelkie jego wady:
    > - mała akumulacyjność wilgoci która sprawia e w domu jest na zmianę "jak w
    > szklarni", lub zbyt sucho

    Ale pozostaje standardowa podłoga i ścianki działowe, które można zrobić
    nieco grubsze, zwiększając w ten sposób "brakującą akumulacyjność". Poza
    tym jest to ponoć problem przy WG, a przy WM to ma mniejsze znaczenie.

    > - kłopot z wieszaniem czegokolwiek

    Problem rozwiązują ponoć dłuższe kotwy. W sumie u mnie na ścianie wiszą
    tylko szafki w kuchni, TV i terma w łazience. Nie widzę tu szczególnego
    dramatu.

    > - kłopot z prowadzeniem instalacji

    Czy ja wiem. W końcu od środka jest względnie miękki styropian.

    > Taki dom oprócz czasu budowy (a i to dyskusyjne) nie ma żadnych
    > zalet wobec domu ze ścianą murowaną ocieplona styropianem.

    Z tego co piszą użytkownicy tego systemu, takie ściany dają duże
    oszczędności na ogrzewaniu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2014-07-22 15:22:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 lipca 2014 13:55:13 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > Tylko OC nie zwalnia od potencjalnej odpowiedzialnosci karnej...

    Ogrodzenie, tabliczki "uwaga pies" na kazdej furtce / bramie + oczywiscie
    wymagane szczepienia psow i jestes kryty. Jak ktos wtedy wlezie bez pozwolenia
    (furtka musi byc zamykana i nie moze byc mozliwosci jej otwarcia od zewnatrz)
    i go psy pogryza to bedzie to tylko i wylacznie jego problem - Ty jestes
    czysty.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2014-07-22 15:46:43
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 22 lipca 2014 15:22:23 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > i go psy pogryza to bedzie to tylko i wylacznie jego problem - Ty jestes

    Chyba zacznę zbierać z grupy informacje o pobocznych kosztach posiadania domu. na
    razie obowiązuje mit że jest o wiele tańsze niż mieszkanie w wynajmowanym dużym
    mieszkaniu bo płaci się tylko jakiś groszowy podatek. Mamy trzy koty. Ich jedzenie
    kosztuje minimum 100 złotych miesięcznie. Utrzymanie dwóch dużych psów będzie
    proporcjonalnie sporo więcej kosztowało.

  • 18. Data: 2014-07-22 16:14:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 22 Jul 2014 06:46:43 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Mamy trzy koty.
    > Ich jedzenie kosztuje minimum 100 złotych miesięcznie.

    Ja mam w domu 16 rybek, ich jedzenie kosztuje 3 zł miesięcznie.
    Przepłacasz w tym swoim mieszkaniu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2014-07-22 16:57:57
    Od: WS <L...@c...pl>

> [...]
    > i go psy pogryza to bedzie to tylko i wylacznie jego problem - Ty jestes

    optymista ;)

    troche od psa zalezy ;) np. moja ciotka miala mieszanca wilczuropodobnego, ktory jak
    chcial, to sobie wychodzil na zewnatrz przeskakujac brame wjazdowa (o wys.
    standardowej siatki), zrobili mu dosc maly kojec (zeby rozpedzic sie nie mogl), to i
    tak przeskoczyl, dorobili siatke na gorze kojca, to sie podkopal... :) :) ale nie
    byl grozny

    niech np. potencjalny wlamywacz zrobi dziure w siatce, pies go sploszy, ale sobie
    wyjdzie poza tere i kogos pogryzie...

    WS

  • 20. Data: 2014-07-22 19:49:47
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    >Kamerki wysyłające sygnał przez Internet i rejestrator. Jak wrócą to ich
    >buźki będą na nagraniu i wrócą do pierdla tym razem na dłużej.

    doradz jakąś ale zasilanie musi byc na 12V z jakiegoś aku do tego jaki
    internet?
    Może jakas kamerka samochodowa nagrywająca w pętli?

    A na marginesie - wypuscili podpalaczy bo nie ma dowodow.
    Ba nawet mowili ze powinno sie im dziekowac bo to oni zawiadomili pierwsi
    straz....

    Poza tym zaczynamy spac na budowie z sąsiadami obok.
    Na zmiane bedziemy spac w domu obok (bo ma dach) - nie wiem czy jest sens
    ale zobaczymy

    uciu

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.