    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: OT. i co k.. takim zrobić?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Tue, 22 Jul 2014 15:10:30 +0200

    Tue, 22 Jul 2014 14:49:41 +0200, Ergie

    > Głównym argumentem przeciw jest styropian od wewnątrz i wszelkie jego wady:
    > - mała akumulacyjność wilgoci która sprawia e w domu jest na zmianę "jak w
    > szklarni", lub zbyt sucho

    Ale pozostaje standardowa podłoga i ścianki działowe, które można zrobić
    nieco grubsze, zwiększając w ten sposób "brakującą akumulacyjność". Poza
    tym jest to ponoć problem przy WG, a przy WM to ma mniejsze znaczenie.

    > - kłopot z wieszaniem czegokolwiek

    Problem rozwiązują ponoć dłuższe kotwy. W sumie u mnie na ścianie wiszą
    tylko szafki w kuchni, TV i terma w łazience. Nie widzę tu szczególnego
    dramatu.

    > - kłopot z prowadzeniem instalacji

    Czy ja wiem. W końcu od środka jest względnie miękki styropian.

    > Taki dom oprócz czasu budowy (a i to dyskusyjne) nie ma żadnych
    > zalet wobec domu ze ścianą murowaną ocieplona styropianem.

    Z tego co piszą użytkownicy tego systemu, takie ściany dają duże
    oszczędności na ogrzewaniu.

    --
    Pozdor
    Myjk