  • 1. Data: 2009-01-07 10:08:38
    Temat: Odliczenie VAT
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Zgadza się że odliczenie VAT jest opcjonalne(w art. 86 uptu jest
    jak byk że "podatnik ma prawo") i nie żadnych obwarowań
    z nierzetelnością jak przy KPiR ?

    Czy tak samo nie trzeba ujmować w rejestrach zakupów ze stawką
    zw czy 0%, które nie wpływają na kwotę odliczenia?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-01-07 11:17:33
    Temat: Re: Odliczenie VAT
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Czy tak samo nie trzeba ujmować w rejestrach zakupów ze stawką
    > zw czy 0%, które nie wpływają na kwotę odliczenia?

    Z tego co wiem - 0% trzeba ująć, a ZW nie.

    latet

  • 3. Data: 2009-01-07 11:32:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-01-2009 o 12:17:33 Latet <s...@s...pl> napisał(a):

    > Z tego co wiem - 0% trzeba ująć, a ZW nie.

    Skąd to rozróżnienie skoro ani tu ani tu nie ma czego odliczać?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-01-07 15:59:27
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.unds4ondl60ql1@unk>:

> [...]

    > Czy tak samo nie trzeba ujmować w rejestrach zakupów ze stawką
    > zw czy 0%, które nie wpływają na kwotę odliczenia?

    A 22% (paliwo wlewane do baku samochodu osobowego)? ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2009-01-07 16:03:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-01-2009 o 16:59:27 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(a):

    > A 22% (paliwo wlewane do baku samochodu osobowego)? ;-)

    Nie wiem, nie znam się, zgaduję że nie można tego VAT odliczyć?
    Ale czy trzeba to wpisywać do rejestru - i jeśli tak to dlaczego?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-01-07 18:17:29
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.und9jo2jl60ql1@unk>:

    > Nie wiem, nie znam się, zgaduję że nie można tego VAT odliczyć?
    > Ale czy trzeba to wpisywać do rejestru - i jeśli tak to dlaczego?

    A odpowiedzmy sobie na takie pytanie:

    Do czego służy ewidencja VAT i czy przypadkiem nie do prawidłowego
    wypełnienia VAT-7
    ?

    P.S
    Kiedys trza było wpisywać w VAT-7 ile to za paliwo bez możliwości
    odliczenia VAT zapłaciliśmy w danym miesiącu... ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2009-01-07 18:43:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-01-2009 o 19:17:29 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(a):

    > A odpowiedzmy sobie na takie pytanie:
    >
    > Do czego służy ewidencja VAT i czy przypadkiem nie do prawidłowego
    > wypełnienia VAT-7

    To to ja wiem, ale...

    > ?
    >
    > P.S
    > Kiedys trza było wpisywać w VAT-7 ile to za paliwo bez możliwości
    > odliczenia VAT zapłaciliśmy w danym miesiącu... ;-)

    .. chodzi mi własnie o takie myki, że coś trzeba wpisać bo tak
    (jak z robocizną w KPiR)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-01-07 21:44:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Zgadza się że odliczenie VAT jest opcjonalne(w art. 86 uptu jest
    > jak byk że "podatnik ma prawo") i nie żadnych obwarowań
    > z nierzetelnością jak przy KPiR ?

    IMO & AFAIK nie ma.
    Z zastrzeżeniem (przeszłym) o paliwie, które, dodajmy dla porządku,
    nie dotyczyło pytania (pytanie jest o *odliczenie* a nie
    o *wykazanie*, to dwie różne sprawy!)

    > Czy tak samo nie trzeba ujmować w rejestrach zakupów ze stawką
    > zw czy 0%, które nie wpływają na kwotę odliczenia?

    Zdecydowanie *nie* tak samo.
    O potrzebie (lub braku) decyduje wpływ na ewidencję.
    Znany jest co najmniej jeden, bardzo rzadko spotykany, ale nadajacy
    się doskonale do celow poglądowych, przypadek kiedy ujmowanie
    "zw" i 0% jest obowiązkowej.
    Hint: "proporcja zakupów".
    Przy sprzedaży "drobnej" - ktoś sprzedaje powiedzmy bilety
    komunikacji (opodatkowane) i znaczki (zwolnione) a jednocześnie
    nie ma kasy fiskalnej (bo tylko dorabia sobie i obrót jest
    niski).
    Rozlicza "kasę" (przychód brutto) na podstawie proporcji *zakupów*...

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-01-07 22:42:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-01-2009 o 22:44:14 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > IMO & AFAIK nie ma.
    > Z zastrzeżeniem (przeszłym) o paliwie, które, dodajmy dla porządku,
    > nie dotyczyło pytania (pytanie jest o *odliczenie* a nie
    > o *wykazanie*, to dwie różne sprawy!)

    Chodziło mi o wpisywanie do ewidencji zakupów, czyli jednoczesnie odliczanie i
    wykazywanie,
    - czy więc wykazywać muszę wszytsko na co mam faktury czy tylko to co odliczam?
    Pytam, bo trafiły mi się faktury zakupowe zw. i nie widzę potrzeby zaśmiecania
    ewidencji,
    chyba że jest taki obowiązek. (chodzi konkretnie o znaczki, a miałem też jakieś
    czasopisma specjlaistyczne, nie pamiętam czy zw czy 0% - wszytsko to koszty ogólne,
    sprzedaż mam tylko NP i 22% - usługi (około)informatyczne)

    > Zdecydowanie *nie* tak samo.
    > O potrzebie (lub braku) decyduje wpływ na ewidencję.

    Na odliczenie mi nie wpływa, więc tym samym nie ma wpływu na deklarację.

    > Znany jest co najmniej jeden, bardzo rzadko spotykany, ale nadajacy
    > się doskonale do celow poglądowych, przypadek kiedy ujmowanie
    > "zw" i 0% jest obowiązkowej.
    > Hint: "proporcja zakupów".

    Ano, art. 84/85 uptu? Z tym że tam jest "podatnik *może*".

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-01-08 16:49:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2009, Tomek wrote:

> [...]
    > Pytam, bo trafiły mi się faktury zakupowe zw. i nie widzę potrzeby zaśmiecania

    Czy masz już jasność, że potrzebne jest wszystko, na podstawie czego
    można wystawić prawidłową deklarację VAT?
    (nie jest potrzebne - można nie ujmować. Przy czym podatnikowi X może
    być potrzebne coś, co nie jest potrzebne podatnikowi Z - na to nie
    mamy wpływu).

    > Na odliczenie mi nie wpływa, więc tym samym nie ma wpływu na deklarację.

    No i tyle :D

    > Ano, art. 84/85 uptu?

    Tak.

    > Z tym że tam jest "podatnik *może*".

    Nie, tam jest że podatnik MOŻE stosować taką zasadę.

    Ale JESLI ją stosuje,
    MUSI ujmować zakupy "zw" i 0%
    ... i o tym pisałem.

    pzdr, Gotfryd