  • 11. Data: 2009-01-08 21:20:45
    Temat: Re: Odliczenie VAT
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-01-2009 o 17:49:38 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Czy masz już jasność, że potrzebne jest wszystko, na podstawie czego
    > można wystawić prawidłową deklarację VAT?
    > (nie jest potrzebne - można nie ujmować. Przy czym podatnikowi X może
    > być potrzebne coś, co nie jest potrzebne podatnikowi Z - na to nie
    > mamy wpływu).

    Taką jasnośc już miałem wczesniej, chodziło mi o jakieś myki
    poukrywane w przepisach.

    > No i tyle :D

    Z tym że odliczanie i tak jest dobrowolne, więc moge nie ujmować
    też zakupów z 22% jeśli wpływają tylko na kwotę podatku naliczonego, no nie?

    > Tak.

    > Nie, tam jest że podatnik MOŻE stosować taką zasadę.
    >
    > Ale JESLI ją stosuje,
    > MUSI ujmować zakupy "zw" i 0%
    > ... i o tym pisałem.

    Ok, jasna sprawa

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-01-08 23:01:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Z tym że odliczanie i tak jest dobrowolne, więc moge nie ujmować
    > też zakupów z 22% jeśli wpływają tylko na kwotę podatku naliczonego, no nie?

    Ano prawda.
    Ale miejsce w ewindencji na takie zakupy "powinno" być.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-01-08 23:18:05
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-01-2009 o 00:01:26 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Ano prawda.
    > Ale miejsce w ewindencji na takie zakupy "powinno" być.

    No to teraz się wytłumacz z niekonsekwencji :-)
    Skoro nie wpływa na nic, bo nie chcę odliczać, to po co
    wpisywać ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2009-01-10 11:35:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jan 2009, Tomek wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > No to teraz się wytłumacz z niekonsekwencji :-)
    > Skoro nie wpływa na nic, bo nie chcę odliczać, to po co
    > wpisywać ?

    A to "miejsce w ewidencji" oraz "wpisanie w to miejsce" są tożsame?
    Ewidencja ma "zapewniać". Jakby Ci się chcialo wpisywać.
    Wpisywać nie trzeba (skoro "podatnik może").
    Coś źle poprzednio ująłem?

    pzdr, Gotfryd
    (wrrrrrr....! ;))

  • 15. Data: 2009-01-10 12:39:24
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 12:35:40 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > Ewidencja ma "zapewniać". Jakby Ci się chcialo wpisywać.
    > Wpisywać nie trzeba (skoro "podatnik może").

    No dobra, ale urzędowego wzoru nie ma. To skoro mi się nie
    chce wpisywać to po co mi miejsce? Jakaś podstawa prawna ;-) ?
    (Tak, czepiam się i co mi pan zrobi :-) )

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 16. Data: 2009-01-10 14:11:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009, Tomek wrote:

    > No dobra, ale urzędowego wzoru nie ma. To skoro mi się nie
    > chce wpisywać to po co mi miejsce? Jakaś podstawa prawna ;-) ?

    No, skoro ewidencja ma *zapewnić*...

  • 17. Data: 2009-01-10 14:30:06
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 15:11:18 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > No, skoro ewidencja ma *zapewnić*..

    Ja robię w arkuszu, jak będe potrzebował to zapewnię,
    w tej chwili tylko toner bym marnował :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek