  • 151. Data: 2019-06-03 14:47:13
    Temat: Re: Piorunochron czy przywoływać piorunów?
    Od: <test>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    pl...

    On 02.06.2019 20:24, test wrote:

    >Zmienia się ich energia wyrażona w elektronowoltach poprzez zmianę ich
    >prędkości i przez to ich masa się zmienia. Jak wiadomo masa to energia
    >ze wzoru E-mc2.

    Czyli, skoro zwalniają na zakręcie, to przed zakrętem biegną szybciej, ergo,
    tuz przed zakrętem się gromadzą (jak na okładkach kondensatora), czy może w
    zakręcie poruszają się gęściej, maja ciaśniej?

    Obojętnie którą opcję wybierzesz, w obu przypadkach na przewodzie pojawi się
    samoistna różnica potencjałów (albo zagęszczą się przed zakrętem, albo w
    zakręcie).

    Kontynuuj, jesteś na dobrej drodze do nagrody Nobla.

    A co na to kisiel?

  • 152. Data: 2019-06-03 16:17:04
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 czerwca 2019 14:47:58 UTC+2 użytkownik test napisał:
> [...]
    > zakręcie).
    >
    > Kontynuuj, jesteś na dobrej drodze do nagrody Nobla.

    nie wiem czy to sie nadaje na nobla, ale wg twojego opisu nazywa to się spadek
    napięcia na cewce. Nadal daleki jestem od kikiowego elektronowego opisu zjawisk.

    a tak w ogóle to albo gadasz normalnie i kulturalnie albo wyglądasz na idź stąd

    b.

  • 153. Data: 2019-06-03 17:04:42
    Od: <test>

    oglegroups.com...

> [...]
    pl...

    >nie wiem czy to sie nadaje na nobla, ale wg twojego opisu nazywa to się

    Nie, to sie nazywa zmiana gęstosci elektronow. Spadek napieca to zupelnie co
    innego. To nie mój opis, to tylko wniosek z postulatów kikiego. Nie wkladaj
    mi w usta niczego co od kikiego pochodzi.

  • 154. Data: 2019-06-04 15:03:28
    Od: <test>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    pl...

    On 02.06.2019 21:54, Budyń wrote:

    >Ale jak chce zamienić DC na AC i to jeszcze o wyższym napięciu niż w
    >sieci energetycznej?
    >Nie słyszałem o innej metodzie niż przetwornica.

    Boś niekompetentny ćwok. Silnik prądu stałego i prądnica, też to zrobią.
    Kreatywność nie każdemu jest dana.

  • 155. Data: 2019-06-08 10:35:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Przykład "ściągania" przez góry piorunów
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=268847849118
    1204&set=p.2688478491181204&type=3&theater

    --
    Janusz

  • 156. Data: 2019-06-08 11:52:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 8 czerwca 2019 10:35:51 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
    > Przykład "ściągania" przez góry piorunów
    > https://www.facebook.com/photo.php?fbid=268847849118
    1204&set=p.2688478491181204&type=3&theater

    a co by było gdyby tam nie było wzgórz?

    b.

  • 157. Data: 2019-06-08 15:36:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-08 o 11:52, Budyń pisze:
    1204&set=p.2688478491181204&type=3&theater

    > a co by było gdyby tam nie było wzgórz?
    Toby walnęło w coś niższego :)
    Ale jak widać jakaś ochrona jest.

    --