  • 1. Data: 2004-12-16 11:45:13
    Temat: Praca i porazka
    Od: "Bartek" <n...@a...xx>

    Witam prawdopodobnie sam sobie odpowiem ale Wy poprostu znacie sie na rzeczy
    wiec moze cos madrego poradzicie. Bylem dosc naiwny ze pracowalem w firmie
    kilka miesiecy i nie mialem umowy za to podpisano ze mna POROZUMIENIE w
    ktorym zawarto info o stawce za godzine itd i jest podpis pana prezesa +
    pieczatka firmy jednak firma wciaz sciemnia i nie wyplaca zaleglych
    pieniazkow i moje pytanie brzmi jak z tym walczyc czy mozna probowac cos
    zalatwic czy sprawa z gory jest przegrana

  • 2. Data: 2004-12-16 11:52:46
    Temat: Re: Praca i porazka
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Bartek wrote:

> [...]
    > i nie wyplaca zaleglych pieniazkow i moje pytanie brzmi jak z tym
    > walczyc czy mozna probowac cos zalatwic czy sprawa z gory jest

    Możemy powiedzieć tylko tyle, że nie ma znaczenie jaki jest nagłówek
    tego pisemka. Ważne czy to co jest w jego treści spełnia warunki umowy
    o pracę.
    A o tym piszesz raczej niewiele....
    Wróżki na grupie wyginęły raczej dawno

  • 3. Data: 2004-12-16 12:01:42
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Bartek" <n...@a...xx> napisał w wiadomości
> [...]
    > pieniazkow i moje pytanie brzmi jak z tym walczyc czy mozna probowac cos
    > zalatwic czy sprawa z gory jest przegrana

    na podstawie takiego pisemka możesz próbować wnioskować do sądu o ustalenie
    stosunku pracy
    jeśli sąd uzna, że pracowałeś jak na umowę o pracę, to możesz uzyskać
    wszystkie związane z tym przywileje

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 4. Data: 2004-12-16 12:02:15
    Od: "opix" <s...@b...pl>

    Użytkownik "Bartek" <n...@a...xx> napisał w wiadomości

    nie jest ważna forma ale dowody -jeden masz teraz powinieneś udowodnić
    przed sądem czy pracowałeś i jaki to był charakter pracy
    na początek powinieneś nacisnąć zgłaszając swój problem do inspekcji
    pracy co nie przeszkadza w złożeniu pozwu do sądu pracy
    nie tylko o zapłatę z odsetkami ale i odszkodowanie za szkody np. nie
    wydanie świadectwa pracy w wyniku czego doznano obniżenia
    wiarygodności zawodowej na rynku pracy

    --
    ===OPIX===
    ==========

  • 5. Data: 2004-12-16 12:07:28
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik plusz napisał:

    > na podstawie takiego pisemka możesz próbować wnioskować do sądu o ustalenie
    > stosunku pracy
    > jeśli sąd uzna, że pracowałeś jak na umowę o pracę, to możesz uzyskać
    > wszystkie związane z tym przywileje

    + musisz sie liczyc z blyskawiczna utrata pracy.

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2004-12-16 12:08:05
    Od: "Bartek" <s...@a...xx>

    Dzieki za wszelkie podpowiedzi mam nadzieje ze cos we tej sprawie da sie
    zrobic tyko jak wiadomo w Polsce wszystko jest mozliwe i boje sie ze nie
    wygram z nimi (mala lokalna rozglosnia radiowa)

    Pozdrawiam Bartek

  • 7. Data: 2004-12-16 12:08:26
    Od: "opix" <s...@b...pl>

    Użytkownik "opix" <s...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Bartek" <n...@a...xx> napisał w wiadomości

    i jeszcze uwaga -jeżeli wykonywałeś pracę zlecenie lub miała ona
    charakter stałego zatrudnienia w firmie to ma ona obowiązek płacić
    ubezpieczenie społeczne -zgłoś fakt tego zatrudnienia do oddziału ZUS
    celem kontroli czy zapłacono za ciebie składki w terminie

    --
    ===OPIX===
    ==========

  • 8. Data: 2004-12-16 12:28:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    opix wrote:

> [...]
    > ubezpieczenie społeczne -zgłoś fakt tego zatrudnienia do oddziału ZUS
    > celem kontroli czy zapłacono za ciebie składki w terminie

    Powinni go zgłosić do ubezpieczenia to fakt. Ale o jakich składkach
    mówisz nie rozumiem. Przecież jemu nic nie zapłacili i płacić nie mają
    zamiaru

  • 9. Data: 2004-12-16 12:33:39
    Od: "opix" <s...@b...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w
    wiadomości news:cprv0h$6ng$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    >
    > Powinni go zgłosić do ubezpieczenia to fakt. Ale o jakich składkach
    > mówisz nie rozumiem. Przecież jemu nic nie zapłacili i płacić nie

    ZUS nie będzie się pytał o zamiary a o stan faktyczny -jako pracownik
    stanie się strona postępowania w trybie administracyjno-egzekucyjnym co
    jednocześnie uwiarygodni go w procesie sądowym
    ZUS nie będzie ustalał długo czy mają podstawy zapłacić ale ile nie
    zapłacili +kara

    --
    ===OPIX===

  • 10. Data: 2004-12-16 12:33:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    opix wrote:

> [...]
    > co jednocześnie uwiarygodni go w procesie sądowym
    > ZUS nie będzie ustalał długo czy mają podstawy zapłacić ale ile nie

    O to chodzi, że stan faktyczny to:
    wypłacono 0 zł
    składki ZUS od 0 zł wynoszą 0 zł