    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Aliexpress.pl (.com)
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Fri, 26 Aug 2016 13:29:12 +0200

    Dnia Fri, 26 Aug 2016 12:33:02 +0200, Dąbrowski napisał(a):

    > Czeka się długo (do miesiąca) na dostawę bo towar jest wysyłany z Chin.

    Tak, to wiem, napisane jest tam, więc spokojnie czekam.

    > Ale pewniejsze niż Allegro.

    No proszę, nie przypuszczałabym :-)

    > Jak przesyłka zaginie to zwracają wszystkie
    > koszty. Mi w ciągu dwóch lat na kilkadziesiąt zakupów zaginęły dwie
    > przesyłki i nie było żadnych problemów ze zwrotem wpłaconych pieniędzy.
    > Płacić najlepiej kartą w USD. Ja używam karty USD wydanej przez kantor
    > Alior. Zwrot też robią na kartę.

    W moim zakupie była opcja płatności kartą Mastercard, więc ją wybrałam,
    zresztą głównie do internetowych płatności używam Mastercard. Niedobry
    wybór w tym konkretnym przypadku?

    > Czasami urząd celny może doliczyć cło.
    > Cytat z http://www.chinskikurier.pl/odprawa-celna.html
    > "Przesyłki o wartości do 45 Euro (ok. 60 USD), mogą zostać w Polsce
    > zwolnione z cła i VAT. Dotyczy to przesyłek zawierających towary w
    > małych ilościach o charakterze niehandlowym. Za przywóz o charakterze
    > niehandlowym uważa się przesyłki, które maja charakter okazjonalny np.
    > raz w miesiącu i zawierają towary wyłącznie na własny użytek odbiorcy
    > lub jego rodziny. Decyzja należy do urzędu celnego. W praktyce wiele
    > drobnych przesyłek jest zwalnianych z opłat celnych."

    Dzięki za podzielenie się wrażeniami i uwagami. Widzę, że jeśli ten
    pierwszy zakup będzie bezproblemowy, to warto tam kupować - przebicie w
    cenach jest wielokrotnie na plus dla klienta w stosunku do cen zakupów w
    Europie.