    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czego nie można wpisać w akcie urodzenia
    Date: Fri, 6 Dec 2019 12:57:28 +0100

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >https://www.polishclub.org/2019/12/05/wielkie-zwyci
    estwo-dwoch-ojcow-ani-dwoch-matek-nie-mozna-wpisac-w
    -akcie-urodzenia/
> [...]
    >w akcie urodzenia dziecka nie mogą być jako rodzice wpisani dwaj
    >mężczyźni lub dwie kobiety!

    >Przypomnę, że uchwała NSA dotyczy rozbieżności decyzji sądów i
    >urzędów związanych z transkrypcją zagranicznego aktu urodzenia, w
    >którym jako rodzice widnieją osoby tej samej płci.

    >Wpisania dwóch matek do polskich aktów stanu cywilnego domagały się
    >m.in. dwie kobiety, które w Wielkiej Brytanii zawarły układ
    >jednopłciowy. Choć trudno w to uwierzyć, w październiku 2018 r.
    >Naczelny Sąd Administracyjny poparł żądania lesbijek. Od tego czasu

    I co - zmienil zdanie ?

    >aktów urodzenia fałszujących prawdę o biologicznym pochodzeniu
    >dzieci.

    Hm, tak mi sie wydaje, ze akt urodzenia czesto nieprawde mowi.
    Np ojciec jest zawsze niepewny.
    A w przypadku adopcji nie wystawia sie nowego aktu ?

    >Jednak nie wszystkie sądy zgodziły się z orzeczeniem NSA. Kilka
    >miesięcy później Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uznał
    >wpisanie ,,dwóch matek" do aktu urodzenia za niedopuszczalne.

    No dobra, to jest teraz.
    A co zrobimy w przyszlosci - przyjedzie taki obcokrajowiec,
    pelnoletni, moze nawet bedzie sie domagal uznania polskiego
    obywatelstwa ... a w zagranicznym akcie urodzenia ma dwie matki. Albo
    dwoch ojcow.
    A moze tylko chce objac spadek po dziadkach ... niekoniecznie
    biologicznych.

    Hm, a co mu wpisac w "imie ojca" ?

    >Wojewódzki Sąd Administracyjny stwierdził wówczas, że tego typu
    >żądania są sprzeczne z polskim porządkiem prawnym i łamią prawa
    >dziecka do poznania własnej tożsamości.

    A ma dziecko takie prawo ?
    Szczegolnie np gdy ojciec z anonimowego banku spermy ?

    >Sąd jednoznacznie stwierdził, że formalizacja układów jednopłciowych
    >jest sprzeczna z polskim systemem prawnym, a rodzicami dziecka mogą
    >być jedynie matka i ojciec!
    >Fiasko ideologów LGBT i ich sojuszników

    Taa ... a teraz moze jeszcze spytajmy kto wyslal tych sedziow do NSA,
    i kto ich wylosowal do sprawy :-)

    J.