    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Date: Fri, 24 Oct 2014 14:02:49 +0200
    <m27r8q$3ap$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m286r5$7rm$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <m288tq$f2s$1@dont-email.me>
    <e...@g...com>
    <m28a95$avi$9@news.icm.edu.pl>
    <6dfzvucmqzz4$.1dp0gvqf5tpm2$.dlg@40tude.net>
    <5...@g...com>
    <m2d23f$neg$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:8a53f586-213b-47f7-b7c2-25b0965ae9b9@go
    oglegroups.com...

    > Trochę racji masz. To z religiami nie bardzo. Raz była taka jednorazowa
    > sytuacja jak coś z torami do tramwaju robili.

    Ten raz został mocno nagłośniony bo był absurdalny.
    Wiele było takich że firma rezygnowała już po pierwszym piśmie-proteście
    typu: "tu nie wolno fabryki bo tu był taki albo inny obiekt sakralny", albo
    "tu nie wolno dyskoteki bo obok ginęli ludzie" itd. Przedsiębiorca jak ma
    kasę i chce ją zainwestować to nie będzie się kopał z koniem ani tym
    bardziej czekał na sąd tylko zabiera swoje pieniążki i idzie inwestować
    gdzieś indziej.

    > A to że kolejni konserwatorzy zabytków mają nasrane w głowach to fakt.
    > Jeden zażyczył sobie żeby remont stuletniej willi fabrykanckiej był
    > zrobiony stuletnimi
    > materiałami.

    No właśnie np. takie kwiatki :-)

    > Pomimo wielu szkół i uczelni młodych fachowców brak bo wszyscy do Warszawy
    > albo do Anglii wyjechali.

    Ale to jest powiązane. Wyjechali bo nie znaleźli nic na miejscu, nie
    znaleźli bo nie ma klimatu do inwestowania, nie ma klimatu bo między innymi
    wyjechali. Na śląsku miasta sobie z tym tak poradziły (jedne lepiej inne
    gorzej) że stworzyły warunki do inwestowania. Strefy ekonomiczne, inkubatory
    przedsiębiorczości, czy tzw. klastry nowoczesnych technologii. Zrobiły cała
    infrastrukturę i nagle się okazało że firmy same powstają.

    > Pomimo niekorzystnych w tej chwili prognoz dla Lodzi miasto się za jakiś
    > czas podniesie.

    Są dwie drogi: albo w końcu ktoś wprowadzi znaczne ułatwienia dla
    przedsiębiorców, albo stanie się tylko sypialnią dla Warszawy. Kiedyś byłą
    szansa by żyło z turystyki ale na chwilę obecną tego nie widzę. Standardowa
    trasa zwiedzania to Kirkut, jedyna ocalała synagoga i obiad w Manufakturze.
    Tak , celowo pominąłem Piotrkowską bo wstyd ją komukolwiek z turystów
    pokazywać. Bywam tam raz-dwa razy do roku i za każdym razem mnie odrzuca.
    Czuję się jak w Zabrzu czy Gliwicach 20 lat temu (albo w Bytomiu obecnie)
    takiej skali zaniedbań nie widuje się nigdzie w kraju (za wyjątkiem
    wspomnianego Bytomia oczywiście).

    > Jakaś próg kosztów prowadzenia działalności w końcu zostanie przełamany i
    > inwestorzy przyjdą.

    Przyjdą ale nie tyly by dac pracę dla 500 tysięcy ale np. tylko 250 tysięcy.

    > Transport w tej chwili w mieście kucnął. To fakt. Ale to przez remonty
    > ulic. Jak kilkadziesiąt lat prawie nic nie robili z ulicami to załatwienie
    > problemu musi być dotkliwe. Ale to jeszcze rok albo dwa.

    Nie uwierzę dopóki nie zobaczę.

    Pozdrawiam
    Ergie