    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 17 Feb 2015 04:01:02 -0800 (PST)
    <8...@g...com>
    <mbif2f$m59$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <mbkk28$mj$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <mbl2f0$5qh$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <mboefr$6pv$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <mbsdep$j7e$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mbv1to$b4c$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Darmowe Doładowania e-mail: b...@g...com
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 17 lutego 2015 10:33:46 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ale co to ma wspólnego? Niezależnie od tego czy szkoła ma tylko uczyć czy
    > też indoktrynować to nie ma powodu by pensum wynosiło mniej niż 30 godzin.

    Moze i tak wyjdzie- nie ma nic przeciwko. Tylko wolałbym zeby to wyszło z analizy
    potrzeb i mozliwosci a nie z dowolnie przyjetych założeń.
    Ale to nie kluczowa sprawa, nie kłóce sie.

    > Wspomagać jak najbardziej, ale zastępować rodziców - nie.

    Pełna zgoda. Kiedys na wywiadówce zaproponowałem ze gdy dziecko rozrabia zarobiło
    karna prace na przerwie typu zamiatanie korytarza. Mało mnie na widły nie nabili - no
    bo przeciez wstyd bedzie dziecku. A przeciec celem kary ma byc cos nieprzyjemnego...
    Brak kar powoduje ze nauczyciel nie ma zadnych metod na wymuszenie porządnego
    zachowania. O koniecznosci udostepnienia nauczycielom takich narzedzi mowie.

    > Ja też mam przyjaciół nauczycieli i też wiem co opowiadają. I przede
    > wszystkim wiem jak pracują. Półtora tzw. "etatu" to norma a nierzadko dwa
    > "etaty". Nawet przy tych niby dwóch "etatach" pracują mniej niż przeciętny
    > kowalski który na etacie ma 40 godzin, a zarabiają dwu- trzy- krotnie
    > więcej. Ti nie jest normalne.

    Co do godzin sie nie spieram - ale kiedy juz cos robi to niech nie bedzie to
    wypełnianie kwitów.

    > Zależy _dla_ kogo_. Zrozum wreszcie że nie Twoje albo moje zdanie ma
    > znaczenie. Są ludzie którym ta konwencja odpowiada, a są tacy którym nie
    > przeszkadza.

    Zdaje sie ze kompletnie sie nie rozumiemy jesli chodzi o korzysc dla spoleczenstwa, a
    opinie tegoż społeczenstwa. To nie sa tożsame sprawy.
    I jakas opinia społeczenstwa nawet 100% wcale nie musi byc dla tego spoleczenstwa
    dobra - i w konsekwencji wywołac straty.
    Wiec ja mówie o korzysciach społecznych w sensie - jak to o czym decyduejemy teraz
    wpłynie na pule genow (ogólenie rzecz ujmując) za 100lat. Czy moj, mojego sąsiada
    geny bedą czy nie. Jesli nie - ponieślismy klękę - mimo ze przez jakis czas zabawa
    moze byc przednia.
    Przykład hipotetyczny i znacznie przesadzony:
    wprowadzenie zakazu posiadania dzieci przy pełnym poparciu społecznym byłoby 100%
    demokratyczne i równiez 100% złe dla tegoz społeczenstwa.

    Wiec nie mów o mojej opinii - mów o korzyściach/stratach społecznych.

    > Nie, Ty byś sobie życzył, aby rząd utworzył dokument owartościach jakie _Ty_
    > chcesz abyśmy w Polsce mieli. A to spora różnica.

    j.w - niech analizuje co nam sie długofalowo opłaca.

    > Kto podaje? Wpisałem w google frazę "Polacy pracują najdłużej" i dostałem
    > wiele wyników w każdym jesteśmy na innym miejscu ale wszystkie sa zgodne że
    > nie "pracują" a "spędzają czas w pracy".

    Chcą tak robic czy system nie premiuje za wydajnosc?

    > Jak zrobi dokładnie ten sam to sprzeda go za tyle samo., lub niewiele mniej.
    > Tyle że u nas zamiast robić to jeden pracownik przez 4 godziny będzie to
    > robiło czterech pracowników: dwóch będzie się gapić jeden robić, a jeden
    > będzie na lewym zwolnieniu.

    pytam dokładnie o to o co pytam, nie zmieniaj założeń - popatrz wyzej i powiedz kto
    ma wieksza wydajnosc.

    > Oni nie wypełniają papierów oni _nic_ nie robią! Po prostu jeden pracuje a
    > trzech się gapi.

    Mówisz o urzednikach moze jakis. Podobno pozwolenie na budowe od 1992 do dzis wymaga
    12krotnie wiekszej dokumentacji. To sa te zbędne kwity które produkujemy.

    > Nie trzeba być ministrem by robić przekręty.

    Dokładnie jak z lustracją - tak skonstruowac procedure zeby ja uwalic.
    Otóż to nie opozycja kradnie panstwową kase - nie dlatego ze taka szlachetna jest a
    tylko dlatego ze nie ma jak - tylko nieuczciwi przedstawiciele rzadu którzy
    korzystają ze sposobnosci. Zatem istotniejsze jest kontrolowanie władzy.

    > Gdy już się nie dało nic zrobić.

    Wez sobie znajdz inny przykład na "kaczynski jest zły" bo ten jest słaby. Dowiedzial
    sie o przekrętach, wywalił od razu -czego jeszcze chcesz?

    > ROTFL. A to opozycja nic nie robi, że nie trzeba ich kontrolować? Uważasz że

    j.w.

    > Powtarzam rolą mediów jest kontrolowanie wszystkich polityków nie tylko tych
    > ca akurat rządzą.

    w normalnym swiecie owszem. A u nas media wspierają władze a kontrolują opozycje.
    Zatem twierdze ze lepszym (nie idealnym) pomysłem byłoby kontrolowanie władzy, nawet
    kosztem niekontrolowania opozycji.

    > Ja, Ty, ktokolwiek, nawet sami aktorzy mogą założyć teatr i wybrać dyrektora
    > spośród siebie.

    oczywiscie :)

    > ROTFL. Na jego liście nie było wszystkich rządzących tylko Ci których on
    > podejrzewał o współpracę albo chciał zdyskredytować. Więc nie powtarzaj
    > bzdur że chciał lustrować wszystkich "ktorzy decyduja o panstwie".

    Aha, to wedlug ciebie na liste trzeba wpisac rowniez tych których nikt nigdy nie
    podejrzewał. To i lekarze powinni leczyc tych zdrowych, tak co drugiego...

    > Zachowujesz się jak Użytkownik - Twoja nienawiść Cię oślepia.

    nienawisc do kogo mianowicie? Mnie interesują efekty - liste tego co uzyskano.

    Jedna komisja
    > i 106 projektów zmian ustaw w ciągu dwóch lat? I Ty to nazywasz okolicami
    > niczego? Chciałbym zobaczyć jak Ty pracujesz, skoro tak łatwo przychodzi Ci
    > negatywne ocenianie pracy innych.

    Znajdz informacje "osiągnięcia komisji przyjazne panstwo" i je przytocz. Bo zapewne
    potrafisz -głosuje ze to bedą okolice zera - ja takiej listy nie znalazłem,
    podejrzewam ze ciezko ją stworzyc z niczego. Ale próbuj :-)

    > Tak.

    Jakies moze przykłady? :)

    b.