eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKocioł kondensacyjny, system kominowy z tworzywa sztucznego › Re: Kocioł kondensacyjny, system kominowy z tworzywa sztucznego
    Subject: Re: Kocioł kondensacyjny, system kominowy z tworzywa sztucznego
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Fri, 18 Oct 2019 05:41:15 +0200

    W dniu 2019-10-17 o 09:04, collie pisze:

    > Jeśli napisał to ten przywołany facio, to nie bez kozery nazywany
    > jest tu użyszkodnikiem i expierdem,

    Po pierwsze nie jest tu nazywany tylko obrażany przez jednego debila,
    którym to jesteś ty.

    Expierdem i użyszkodnikiem to ty tu jesteś i powtarzasz pierdoły, bo
    masz zerowe pojęcie w tym temacie.

    > gdyż w Polsce - co już było
    > powiedziane w tym wątku - nie można stosować wkładów kominowych
    > z tworzyw sztucznych, niezależnie od tego, czy producenci kotłów
    > "mają systemy z tworzywa", czy nie. Albowiem dura lex sed lex.

    Masz coś na poparcie swoich tez?

    Ja wskazałem konkretne zapisy prawne i normatywne.

    > Skąd się zatem wzięło przekonanie w takim Termecie, że komin
    > z plastiku jest prawidłowym rozwiązaniem dla ich kotłów gazowych?

    Uważasz, że ty wiesz wszystko najlepiej i lepiej od producentów kotłów,
    którzy ponoszą odpowiedzialność za swoje wyroby?
    Nie wiesz o tym, że wiele kotłów ma specjalne adaptery zaraz na wyjściu
    z kotła, aby móc połączyć dany model kotła ze standardowymi zestawami
    kominowymi, a adaptery te są bardzo często z tworzywa sztucznego i w
    wielu przypadkach nawet nie ma możliwości, aby je czymś zastąpić.

    Myślisz, że firmy te robiłyby sobie na złość i na siłę wchodziły w
    konflikt z prawem oferując do swoich kotłów systemy kominowe z plastiku?

    > Ano pewnie stąd, że w wielu krajach europejskich prawodawstwo
    > dopuściło do stosowania kominy wyprodukowane z określonych tworzyw
    > sztucznych. Mają one dość wąskie warunki zastosowania, jednak
    > jako wyroby wykonane z materiału palnego nie mogą być stosowane
    > w Polsce, mimo że Polska jest w Europie. Koniec, kropka.

    W Polsce kilka lat wstecz był zapis, który nie dopuszczał do użytkowania
    kominów z tworzyw sztucznych, ale ten zapis został zmieniony właśnie po
    to, żeby można było użytkować kominy certyfikowane z tworzyw sztucznych.
    Stąd się bierze to mylne przekonanie i powtarzanie bzdur przez
    kompletnych ignorantów takich jak ty. Koniec, kropka.

    Jeżeli zaś chodzi o zestawy kominowe jak ludzie mnie pytają jaki wybrać
    czy stalowy czy plastikowy to polecam stalowy, ale nie dlatego, że
    plastikowego nie wolno montować, lecz dlatego, że stal o wiele lepiej
    przewodzi ciepło i dzięki temu w takim zestawie kominowym istnieje
    dodatkowa wymiana ciepła, czyli zwiększa się sprawność grzewcza.
    Jeżeli zaś chodzi o systemy kominowe z tworzyw sztucznych to za nimi
    przemawia wysoka odporność na kwasy i korozję. Niestety niektóre firmy
    produkujące systemy stalowe odpierniczają taka popelinę, że w kominach
    robią się dziury w przeciągu 3-4 lat.