    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Kogeneracja dla Kowalskiego
    Supersedes: <s...@f...lasek.waw.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5a64db9c$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5a64fc9b$0$577$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5a652619$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 22 Jan 2018 09:57:15 +0100

    nadir pisze:

    > https://www.forbes.pl/wiadomosci/niemcy-rezygnuja-z-
    atomu-definitywnie/d1ys8tx

    > "Merkel przypomniała, że już jesienią 2010 r. sformułowano cel polityki
    > energetycznej Niemiec dotyczący rozwoju energetyki opartej na źródłach
    > odnawialnych do 2050 r. Wówczas jednak rząd planował wydłużenie okresu
    > eksploatacji niemieckich elektrowni jądrowych o 12 lat. - Po
    > niewyobrażalnej awarii nuklearnej w Japonii jeszcze raz musieliśmy
    > przemyśleć rolę energii jądrowej i postanowiliśmy szybciej pójść drogą,
    > którą obraliśmy jesienią - powiedziała Merkel.

    Kiedy dokładnie powiedziała Merkel, tego nie wiem. W każdym razie fakt
    prasowy ma datę 12 lipca 2011. Trzęsienie ziemi w prefekturze Fukushima
    miało miejsce 11 kwietnia. Dzisiaj już wiadomo, że nie da się zamknąć
    niemieckich atomówek przed 2022 rokiem (ani nie ma powodu, by to robić).
    Przyjąć należy interpretację, że proces "będzie wydłużony o 12 lat",
    ale pierwotna niewydłużona data pozostanie nieznana.

    > - Wcześniej wyznaczano terminy rezygnacji z atomu, lecz nie opisano
    > wystarczająco, jak to przeprowadzić - dodała, reagując na uwagę, że
    > już przed dekadą ówczesny socjaldemokratyczno-zielony rząd Niemiec
    > zapowiedział odejście od atomu do 2022 roku."

    Częsta rzecz w demokracji. Jakieś świry naobiecuja "dobrych zmian",
    ale nie mają pomysłu jak je zrealizować. Następcy mają kłopot jak
    się z tego wyplątać.

    > I co w związku z tym, że odróżniają?

    Rozważanie aktu zawiązania wstęgi przed elektrownią atomową za 12 lat
    zostawiają marzycielom, a sami trwają przy konkretach. Konkretem jest
    już to, że gdy Hans z Helmutem robią sobie w piwnicy kogenerację na
    bazie silnika volkswagena, to się im nie przeszakadza. Jeszcze bardziej
    konkretne jest przechodzenie zawodowej energetyki na źródła odnawialne.
    Ale nie da się z sensem zwiększyć udziału wiatru i słońca w produkcji
    prądu, o ile nie udzieli się konkretnego wsparcia ze strony elektrowni
    gazowych. W związku z ich budową robi się nadmiar mocy, więc coś trzeba
    wyłączyć. Do wyboru są elektrownie węglowe i atomowe. Rozsądni ludzie
    (w Niemczech tacy są) wyłączą węglowe.

    --
    Jarek