    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kogeneracja dla Kowalskiego
    Date: Mon, 22 Jan 2018 13:48:00 +0100

    W dniu 19.01.2018 o 14:39, Lisciasty pisze:
    > Kręci mnie ten temat od dawna, naczytałem się kupy pierdół o różnych
    > wynalazkach, Stirlingach i innych tam, wszystko jest piękne dopóki
    > nie dojdzie do ceny za taką zabawkę :P
    > Ale tak czy siak chciałbym sobie kiedyś coś takiego sklecić.
    > Ostatnio natrafiłem na prosty i fajny klamot:
    >
    > http://www.na-wa-tec.de/bhkw.html
    IMO jest to zwykły agregat prądotwórczy, tyle, że z częściowym odzyskiem
    ciepłą ze spalin. Słowo "kogeneracja" ma tu taki sam cel, jak nazywanie
    "formułą" składu kosmetyków, żeby baby lepiej kupowały.
    Może się nadać do domku letniskowego gdzieś na zadupiu.
    Pojawia się też pytanie, co robić z gorącą wodą w lecie, jak mamy ciepła
    nadmiar.
    Jacek