eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKogeneracja dla Kowalskiego › Re: Kogeneracja dla Kowalskiego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Kogeneracja dla Kowalskiego
    References: <9...@g...com>
    <p3svr5$8ek$1@dont-email.me>
    <f...@g...com>
    <p3v3ui$7i9$1@node2.news.atman.pl>
    <5a637f2d$0$579$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1ia1use9f5bvz$.1l15e5hvbs25k.dlg@40tude.net>
    <p405uc$807$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <p40eph$f88$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <p42h03$hbk$1@node1.news.atman.pl> <p442k5$12g$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <f...@g...com>
    Organization: : : :
    Date: Mon, 22 Jan 2018 19:15:31 +0100
    User-Agent: slrn/pre1.0.4-2 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 31
    NNTP-Posting-Host: 77.253.217.116
    X-Trace: 1516644943 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 565 77.253.217.116:43418
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 2057777487
    X-Received-Bytes: 2788
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:538310
    [ ukryj nagłówki ]

    Lisciasty pisze:

    >> przedrewolucyjne, czyli dwadzieścia lat starsze. Jak komu i ten
    >> motor wydaje się zbyt delikatny, może poszukać stacjonarnego
    >> z gruszką żarową. Zdarzają się stuletnie na chodzie. W dodatku
    >> poza kogeneracją można je przy okazji wykorzystać do innych
    >> fajnych rzeczy:
    >> https://youtu.be/0SmRypjAUcU
    >
    > Nie za bardzo się toto nie da, brak chłodzenia wodą, więc nie ma
    > jak ciepła zabrać, poza tym prędkość obrotowa zbyt niska, trzeba
    > by jakieś przekładnie kombinować...

    To jest chłodzone wodą, tyle że w układzie otwartym. Esioki często
    były projektowane w ten sposób, że woda w nich wrzała. Trzeba było
    dolewać w miarę parowania, ale stu stopni nigdy nie przekraczały.
    Inne miały otwarte chłodnice -- jakieś fikuśne fontanny, spadające
    kaskady wody itp.

    > Ale to mnie nakierowało na silnik od Ursusa, to jest raczej
    > niezniszczalne, tyle że duży klamot. Ale tani ;)

    Ogólnowojskowy agregat, o którym tu dopiero co wspomniałem, fabrycznie
    miał silnik Ursusa. Tego co był już dieslem, bo wcześniejsze na bazie
    Lanz Buldoga też miały silnik średnioprężny z gruszką żarową (i jeden
    cylinder o pojemności dziesięć litrów). O, coś takiego:

    https://youtu.be/02i02czjcfs

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1