eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNabycie obywatelstwa RP3 v. nabycie obywatelstwa Niemiec : prawo v. praktyka › Re: Nabycie obywatelstwa RP3 v. nabycie obywatelstwa Niemiec : prawo v. praktyka
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nabycie obywatelstwa RP3 v. nabycie obywatelstwa Niemiec : prawo v.
    praktyka
    Date: Wed, 22 Mar 2017 13:06:12 +0100

    W dniu 2017-03-22 o 12:59, A. Filip pisze:

    > Ile jest/znasz osób urodzonych w Polsce, żyjących w Polsce ponad 21 lat
    > i nie mających Polskiego obywatelstwa choć by chciały?

    Jakie to pytanie ma związek z tematem dyskusji?

    > W tym artykule piszą wprost o miejscu urodzenia które byłoby decydujące
    > według prawa USA. Zamieszkanie w Niemczech od urodzenia i chęć

    Chłopcze, pytałeś się o obywatelstwo polskie, a w jego przypadku miejsce
    urodzenia jest bez znaczenia.

    > posiadania niemieckiego obywatelstwa domniemałem.

    Mniej domniemuj, to będziesz pisał mniej głupot :)

    > Jakoś trwam w przekonaniu że 21 lat zamieszkania w Polsce i to od
    > urodzenia _w praktyce_ wystarcza do nabycia Polskiego obywatelstwa jak
    > się chce, może poza naprawdę _bardzo_ nielicznymi wyjątkami. Mylę się?

    Tu sobie poczytaj o warunkach:
    https://mswia.gov.pl/pl/bezpieczenstwo/obywatelstwo-
    i-repatri/cudzoziemcy/10169,SPOSOBYNABYCIAOBYWATELST
    WAPOLSKIEGO.html

    > BTW _Konstytucja RP_ mówi o nabyciu obywatelstwa po _rodzicach_ a nie po
    > rodzicu. W literalnej interpretacji "obywatelstwo z mocy konstytucji"
    > wymaga obywatelstwa więcej niż jednego rodzica (obu).

    Jak jedno z rodziców jest Polakiem, to dziecko ma obywatelstwo polskie.

    Polecam zatem lekturę również ustawy.

    --
    Liwiusz