    From: ".:Artur:." <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Obieg grawitacyjny w CO
    Date: Sat, 26 Dec 2015 18:33:01 +0100

    Dnia Tue, 1 Dec 2015 01:07:33 -0800 (PST), w...@g...com napisał(a):

    > Witam
    >
    > 1) Chcę, aby w mojej instalacji centralnego ogrzewania (układ zamknięty, 2
    rozdzielacze- na parterze i piętrze, pompa CO musi chodzić) w przypadku, gdy
    zabraknie prądu i pompa CO stanie, zadziałał 'krótki obieg grawitacyjny'. Przez
    'krótki obieg grawitacyjny' mam na myśli obieg kocioł-zasobnik CWU. Tak się składa,
    że kocioł będzie stał praktycznie pod zasobnikiem CWU.

    > Pytanie: jak najprościej (i oczywiście zgodnie ze sztuką) wymusić krótki obieg
    grawitacyjny w przypadku braku prądu?

    > 2) Może ktoś wyjaśnić (trochę teorii), co jest potrzebne, aby obieg grawitacyjny
    działał ?

    > pzdr
    > Bogdan

    a weż sobie kup jakiegoś dużego UPS-a ok 1000 VA np APC. Wywal baterię tą
    co jest i wrzuć baterię buforową powiedzmy 60VA. Ile to pociągnie a jak na
    mój gust ze 24h w zaleznosci ile masz za UPSem wpięte. W razie krzyku
    możesz zapiąć same pompy bez pieca. Piec się wygasi a pompy będą cały czas
    kręcic (juz po kilku godzinach zimna wode).
    Waga takeigo rozwiązania bateria łąduje sie ponad 24h. Jeśli byś
    cośtakeigo robiłe to ważne typ baterii koniecznie do pracy buforowej
    inaczej będziesz ją wymieniał po roku!!
    --
    Artur