  • Data: 2020-01-22 01:03:47
    Temat: Re: Panele z Chin
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 21 stycznia 2020 21:51:53 UTC+1 użytkownik Pilocik napisał:

    > Kolego Adamie, przypomnij jaką masz dużą instalację bo mi umknęło ?
    > Ja mam 5,6kWp

    9,86kWp

    > Nie wiem jak możesz szacować produkcję przed końcem miesiąca,

    Nie mogę. Ale mogę przeliczyć na podstawie już twardych i realnych danych
    ze stycznia ile instalacja generowałaby mocy bez optymalizatorów. Mogę też
    śmiało interpolować to na pozostałe miesiące, choć i tak przyjąłem te dane
    z dużym zapasem - tj. zakładam, że w lato oszczędności będzie mniej w
    stosunku do ilości generowanego prądu bo słońce jest wysoko i cieni jest
    znacznie mniej niż w zimie.

    > A jeśli o nich mowa to u mnie akurat byłyby totalnie bez sensu, nie mam
    > możliwości zacienienia przez cokolwiek na żaden panel ani przez chwilę,
    > po prostu mam optymalny dach pod panele, kierunek południe a nachylenie
    > ciut >20stopni

    Ja mam znacznie bardziej skomplikowaną sytuację - trzy połacie i w zimie
    częściowe zacienienie przez komin, dwa słupy oświetleniowe (o nich to
    dopiero się zorientowałem jak już instalacja działała i na monitoringu
    zauważyłem przesuwające się w czasie osłabienie mocy kolejnych paneli
    (a to po prostu cienki słup je cieniował). Na szczęście te słupy to tak
    grudzień-styczeń tylko, potem słońce idzie wyżej i problemu nie ma. Ale
    pozostaje cieniowanie przez komin, daszek z tarasu i jedna połać - drugą.
    Nie ma lekko, dlatego solaredge to u mnie mus.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.