    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Pierwszy krokus
    Date: Thu, 19 Feb 2015 07:32:30 +0100

    Pan Tadeusz Smal napisał:

    > Ująłeś właściwym słowem urodę traw
    > :)
    > Dla mnie orgia kolorów, kształtów, zapachów innych kwitnących
    > bylin jest zbyt nachalna i dlatego słowami jednego z wierszy
    > J.Twardowskiego "ze wszystkich cudów natury poważam jedynie trawy.
    > A o jakiej prośbie wspominasz bo nie kojarzę?

    Pzry okazji rozmowy na temat sekatorów, na początku stycznia, pisałem tak:

    =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
    =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

    > :)
    > Z pustego i Salomon nie naleje ...
    > Na glebie suchej i jałowej, bez systematycznego podlewania nie można
    > oczekiwać aby wyrosły te wysokie i okazałe trawy ale jest bardzo wiele
    > traw , które tym ładniej wyglądają im mają gorsze tzn takie jak u Ciebie
    > ale niestety nie są one takie wysokie jak te najwyższe z miscanthusów,
    > bambusy czy trzcina laskowa.

    Do kompromisu jestem skłonny. Powiedzmy, że jak będę wsadzał, to tej trawce
    obok dobrego słowa dam jakąś wyprawkę na nową drogę życia, nawozu podsypię,
    albo co. Ale potem, to bym chciał ograniczyć się do podlewania. Jak bardzo
    ono musi być systematyczne? Kot, to chociaż przyjdzie i upomni się. A taka
    trawa niema jest, zapomnieć o niej łatwo. Czy przy tych założeniach mogę
    liczyć na jakiegoś miscanthusa, niekoniecznie giganteusa, czy powienienem
    od razu z takimi zachciankami spadać na bambus? Albo weźmy rzecz z drugiej
    strony -- zostawmy to co mam, piasek ubogi, drzewami też często ocieniony.
    Jakie specjum wybrać, by mi rosło w myśl zasady, że im gorzej, tym lepiej?

    Ja też niepozorny i nienachalny jestem, więc pomyślałem o jakiej
    siostrzyczce. Może być nahalna nawet, bo to mi z kolei bliskie.

    Jarek

    --
    Bo ona deptana niziutka
    bez żadnych owoców, bez kłosa