  • Data: 2020-01-21 08:54:18
    Temat: Re: Podstawowka kl2
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-01-21 o 00:20 GMT, Marcin Debowski napisał:
    > NAS mam tez tak zrobiony.

    To jakiś komercyjny NAS, który ma to wbudowane fabrycznie, czy
    jakieś autorskie rozwiązanie? Ja na tę okoliczność popełniłem to:
    https://autowol.sourceforge.io/

    > Z modemem to już chyba byłoby trochę kombinacji (no chyba, że
    > wyłącznie od strony LAN)

    Wyłącznie od strony LAN oczywiście. Z tym, że to i tak nie takie
    proste, bo modemu nie da się wyłączyć inaczej niż wypięciem z gniazdka,
    czyli musiałbym polutować gniazdko sterowane przekaźnikiem, i ten
    przekaźnik włączać "czymś", co nasłuchiwałoby po eterze czy ktoś aby
    nie próbuje zasięgnąć internetu. Ale i z tym problem, bo modem robi
    również za AP wifi... czyli bez niego żaden sprzęt niczego nie wyśle.
    Musiałbym postawić jakiegoś RPi w trybie AP, i nim włączać modem kiedy
    trzeba, ale RPi za darmo nie jest i też lubi sobie zjeść. Niejako z
    deszczu pod rynnę. Chyba jednak nic z tego.

    Mateusz