  • Data: 2020-01-20 22:16:58
    Temat: Re: Polecenie zaplaty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 20 Jan 2020 21:18:43 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Nie zawierasz żadnej umowy. Po prostu informujesz, że od teraz mogą
    > obciążać.

    Jest to jednak forma umowy.
    I druga - z bankiem. Ktora moze wynikac z regulaminu i cennika.

    Akurat w przypadku mbanku umowa jest wyrazniejsza:
    https://www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/pytania-i-o
    dpowiedzi/przelewy/polecenie-zaplaty/

    ... bo oni biora za to pieniadze :-)

    Ciekawa za to jest ta lista podmiotow ... krotka jakas.
    Od tych maja dodatkowe pieniadze, wiec innych nie realizuja ? :-)

    > Ale to nie jest odpowiedź na pytanie. Powtórzę: co się ma zadziać, jeśli
    > powiesz bankowi "nie zgadzam się"?

    > Ja wymiękam. NIe zawarłeś z firmą żadnej umowy, po prostu
    > poinformowałeś.

    Zawarles. Ze firma ma obciazac twoje konto, a nie ty masz placic w
    terminie. Ze jak sie firma spozni z pobraniem, to sama sobie winna.
    Ze cie nie obciazu wiecej, niz z faktury wynika.
    Ze zapewnisz srodki w dniu realizacji. Itd.

    A tymczasem
    http://www.poleceniezaplaty.org.pl/zmiany_dluznik

    "Zmianą obowiązującą od 1.06.2019 jest uproszczenieprocesu aktywacji
    polecenia zapłaty. Przed tym terminem aktywacja trwała kilka do
    kilkunastu dni i często nie dochodziła do skutku z uwagi na błędny
    wzór podpisu złożonego na zgodzie a porównywanego z tym złożonym w
    Twoim banku. Zmiana zakłada, iż zgodę udzielasz tylko Odbiorcy /
    Wierzycielowi (któryz opcjonalnie mogą weryfikowac dane w niej zawarte
    w Twoim banku) jednak weryfikacja ma charakter opcjonalny i nie jest
    wymagana do rozpoczęci obciążania Twojego rachunku.

    Zgodę udzielasz tylko ODbiorcy / WIerzycielowi. Na podstawie
    otrzymanej zgody Odbiorca / Wierzyciel uzyskuje prawo do obciążania
    Twojego rachunku. Na zgodzie udzielanej Odbiorcy / Wierzycielowi
    musisz podać następujące informacje: "

    Chyba sa pewni, ze zwroty/odwolania beda sprawnie dzialaly, a
    kontrahent sie nie pomyli.

    J.