  • Data: 2020-01-25 01:47:58
    Temat: Re: Poli czy monokryształ w PV?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Jakub Rakus napisał:

    > Źle. Powinno być:
    >
    > Monokrystaliczne
    > Polikrystaliczne
    > Amorficzne
    >
    > To multi to jest jakiś wymysł marketingowy żeby "fajniej" nazwać
    > polikryształ.

    A nie nie nie! Amorficzne to jeszcze inny rodzaj paneli. Tak bardzo
    inny, że nie mie mieści się w powyższym zestawieniu, które obejmuje
    konstrukcje złożone z płytek krzemowych umieszczonych pod szkłem.
    W panelach z krzemem amorficznym, ten krzem napylony jest na szkło.
    Na ogół w postaci pasków, a tych pasków-ogniw połączonych szeregowo
    jest tak dużo, że nominalne napięcie jednego panela bliskie jest 100V.
    Mam takie panele, żeby nie było. Sprawność 7-8%. Za to bardzo tanie,
    licząc od wata. Mimo tej taniości, technologia chyba już całkiem
    wypadła z rynku.

    --
    Jarek