eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePowyliczajmy + podejscie do drewna w ameryce polnocnej › Re: Powyliczajmy + podejscie do drewna w ameryce polnocnej
    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Powyliczajmy + podejscie do drewna w ameryce polnocnej
    Date: Thu, 23 Jan 2020 00:34:38 +0100

    2020-01-22 o 15:10 -0800, abomito napisał:
    > O kasztanowcu nie mam zdania bo w Polsce jeet dość egzotyczne. Mój
    > kontakt był dość krótki: za pomoc przy wycięciu dostałem wóz drewna i
    > siekierę.

    heh :) kasztan o którym ty piszesz to najgorsze draństwo do łupania...
    Siekierą działam kiedy mam buk do rozłupania, dla przyjemności.
    Jak kasztanowiec się trafi to nawet nie próbuję - szkoda siekiery.
    Tylko łuparka hydrauliczna. No i nie nadaje się to do palików, bo
    krzywe i kruche, a robaki wchodzą po pierwszym roku.

    > To draństwo chyba każdego roku zmieniało kierunek słoi!

    Tak, bo ty mówisz o kasztanowcu jak z piosenki (o rudych kasztanach), a
    ja o tym jadalnym. Struktura drewna zupełnie inna. Odporność na robactwo
    oraz wilgoć też nieporównywalna, za sprawą dużej zawartości taniny.

    Mateusz