eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieRekuperator z entalpicznym wymiennikiem ciepła - czy ma sens › Re: Rekuperator z entalpicznym wymiennikiem ciepła - czy ma sens
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator z entalpicznym wymiennikiem ciepła - czy ma sens
    Date: Thu, 22 Jan 2015 12:39:30 +0100

    dyskusyjnych:54c0dd5b$0$2152$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Pytanie, jak nawilżyć cały dom skoro rekuperator cały czas wysusza.

    Nie rekuperator wysusza ale wymiana powietrza więc odpowiedź jest prosta -
    tak samo jak przy dowolnym innym sposobie wentylacji, a nawet łatwiej bo
    zmiany wilgotności nie są tak częste i gwałtowne.

    Z mojego doświadczenia gdy nie miałem WM i wilgotność potrafiła spadać
    poniżej 20% najlepiej sprawdza się pranie. Wszelkie porozstawiane spodeczki
    z wodą, albo gliniane pojemniki niewiele dają bo ich powierzchnia parowania
    jest bardzo mała, natomiast nawilżacz hałasuje i jest drogi w eksploatacji -
    trzeba używać wody demineralizowanej lub często zmieniać filtr antykamienny
    bo inaczej wszystkie meble szybko pokrywają drobinki białego osadu.

    Pozdrawiam
    Ergie