    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 24 Jan 2020 10:52:45 -0800 (PST)
    Subject: Re: Run na bank
    From: s...@g...com

    W dniu piątek, 24 stycznia 2020 12:15:02 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczyciel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Na razie Banas przeszedl do kontrataku i przypomnial, ze Getback ze
    > trzy razy wiekszy :-)

    Inflacja, Panie, inflacja ;)

    > Tu akurat wydaja sie, ze organy zareagowaly wzglednie na czas i
    > zlapaly bank, gdy straty byly jeszcze malutkie.
    >
    > aczkowiek ... ciekawe co to za straty, ze takie galopujace ... a skoro
    > tak szybko rosna, to kto wie, na ilu sie skonczy ...

    Tego czego mi tu brakuje to prostej logiki. Znaczy sie w systemie bankowym ta logika
    powinna obowiazywac.

    Srodki na ROR powinny byc nietykalne. Znaczy sie przez bank. To nie sa srodki na
    pozyczki czy inwestycje czy oplacenie kasjerki czy lokalu.
    I jako takie powinny byc "pewne jak w Banku"

    Natomiast lokaty to juz nie tylko +3% ale i "ryzyko utraty w przypadku braku
    plynnosci banku"

    Wtedy latwo bylo by oddzielic tych co ryzykuja od tych co po prostu operuja.

    Ekspertem nie jestem ale mam wrazenie ze aktualnie ROR i lokata to wewnetrznie ta
    sama kupka. Bank padnie to wyplacone jest tylko to co gwarantowane zewnetrznie.

    Co w przypadku takiego samorzadu jest bolesne.