    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 27 Sep 2014 13:24:16 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Taśma montażowa firmy T... - reklama w tv
    From: k...@g...com

    W dniu sobota, 27 września 2014 21:43:35 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

    > A może się trzyma tylko pod pewnymi warunkami? W filmikach reklamowych
    >
    > tego nie znajdziesz, w profesjonalnie opracowanych warunkach wykonania
    >
    > połączenia klejonego taśmami dwustronnymi - można przeczytać że właściwe
    >
    > wykonanie połączenia wymaga wywarcia docisku (a przynajmniej zupełnego
    >
    > braku obciążeń odrywających) na połączenie przez określony czas - i nie
    >
    > są to minuty a raczej dziesiątki godzin. Sprawdziłem w praktyce - ta
    >
    > sama taśma ten sam podwieszony element klejony do tej samej powierzchni
    >
    > puściła po dobie gdy przykleiłem ot tak, docisnąć ręcznie i zostawić,

> [...]

    W specjalistycznych sklepach z farbami do samochodów sprzedają taśmy do przyklejania
    listew na drzwi i błotniki. Klej w nich jest aktywowany tak jak w klejach sekundowych
    typu cyjanopan. Po oderwaniu taśmy ochronnej czuć delikatny zapach siarki. Jakiś
    związek siarki blokuje inicjator wiązania w kleju. Jak odparuje to wtedy klej pod
    wpływem jonów OH z powietrza zaczyna się utwardzać. Wytrzymałość tych taśm do listew
    jest niesamowita. Przy prawidłowym przyklejeniu do gładkiej powierzchni po dobie nie
    ma szansy na to że klej puści. Rozerwie się taśma, wyrwie się podłoże. Taśmy
    oczywiście są jednorazowe.