  • Data: 2024-05-10 11:31:43
    Temat: Re: Zadaszenie tarasu, a wymagany spadek
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09.05.2024 10:50, Janusz wrote:
    > No ładne, oczywiście mokre, czekasz aż wyschnie czy od razu robisz?

    Jak przychodzi mokre, to preferuje skręcać od razu - łatwiej żeby proste
    zostało ;-) ale że krokwie przyszły nieoheblowane, to już widzę że muszę
    się dostosować i na razie dałem je pod zadaszenie i własny ciężar.

    Czekając na robotę, poskręcałem na szybko takie zadaszenie

    - https://i.ibb.co/RC3H1vD/WP-20240509-18-33-16-Pro.jp
    - https://i.ibb.co/pbWh82F/WP-20240509-18-32-46-Pro.jp

    Miało być na "przydasie" których nie chce gdzie indziej, ale wychodzi że
    na razie przyda się na aktualną robotę bardziej.

    Swoją drogą, nie kładłem nigdy papy. Wielkiej filozofii chyba w tym nie
    ma, ale przybicie jej tylko wzdłuż krawędzi jest wystarczające?

    https://i.ibb.co/hWNLNBq/WP-20240509-15-33-49-Pro.jp
    https://i.ibb.co/wKpD0zc/WP-20240509-17-39-22-Pro.jp

    > Ja czekałem bo tak wyszło i niestety potem wbicie gwoździa większego to
    > była mordęga.
    > Podobnie jak i cięcie ręczne, oczywiście piłę łańcuchową też miałem ale
    > ona mocno szarpie krawędzie. Dlatego to co na 'widoku' ciąłem ręcznie.

    Czekać nie będę - za ciężkie żeby przenosić w pojedynkę z miejsca na
    miejsce. Miałem zacząć od heblowania krokwi, ale skoro te jako tako
    zabezpieczone to zacznę od jednej warstwy impregnatu na belki na słupy i
    płatwie. Potem cięcie i poskręcam te bramy dionizego.

    Stronę niższą tarasu na ile zrobiłeś? Zaplanowałem 2,2m od podłogi do
    belki nad głową. Na początku chciałem niżej - aby deszcz mniej zacinał -
    ale też nie chcę przesadzić.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz