  • Data: 2020-01-18 16:01:41
    Temat: Re: Zawiesilem Lidla ;-))
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 18 stycznia 2020 12:23:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > Dawid Rutkowski writes:
    >
    > [..]

    księgowości - czyli zapewne wrzucić w koszty, ew. w zwrot VAT.
    > KUPI OD RAZU NA FAKTURĘ.

    koszty - i nie beknie za to ani klient ani Tchibo - bo to jest właśnie ten "brak
    możliwości technicznych"?

    > Tak właśnie twierdzę.

    Dobra, doczyfałem w instruktażu, tak też można.
    Ew. pytanie - do kiedy?

    I właściwie po co jest ta cała szopka?
    Jaki typ przekrętu ma to eliminować?

    Bo teraz musi być tak, że albo paragon bez NIP albo faktura od razu - odchodzi
    możliwość późniejszego wystawienia faktury na podstawie paragonu bez NIP.
    Później wystawić fakturę można tylko na paragon z NIP.
    To co, firmy zbierały (skupowały? - jak banderole akcyzowe ;) paragony i potem szły
    po faktury?
    Przecież i tak od dawna fakturę na firmę można było dostać na podstawie paragonu max.
    do miesiąca, czy nawet 2 tygodnie, a na fizola 3 miesiące albo i pół roku.

    I jeszcze pytanie pomocnicze - jak jest opcja "od razu faktura" to parsgonu bez NIP
    nie wolno wystawić.
    A to "wystawić" to już jest samo wydrukowanie czy dopjero danie klientowi do łapy?

    A taka sprzedaż "od razu faktura" przechodzi przez kasę fiskalną?

    Aha, a jak ma możliwość paragonu z NIP i go nie wystawi?