    Date: Mon, 26 Jan 2015 12:09:53 +0100
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zly rozstaw krokwi pod okna dachowe

    W dniu 2015-01-26 o 11:21, d...@g...com pisze:
    > Hej, taka sytuacja, chciałem zamontować potrójne okno dachowe, przy zamawianiu
    okien dachowych przedstawiciel okien powiedział, że skontaktuje się z firmą
    budowlaną, bo musi mieć dokładne wymiary, generalnie wszystko się musi zgadzać, aby
    rynienki pasowały itd... Firma budowlana przygotowała odpowiednie rozstawy krokwi,
    przychodzą okna dachowe, przyjeżdżam na budowę i patrze, a tu miejsce przygotowane
    pod okna dachowe jest w złym miejscu - przesunięte o jakieś 80cm (o jedna krokiew).
    > Po przesunięciu okien w poprawne (jak na projekcie) miejsce spowodowało, że jedno
    okno skrajne okno będzie miało za wąski rozstaw krokiew (prawie na styk).
    > Kierownik budowy problemu nie widzi, bo drewno też jest izolatorem, pyzatym można
    napchać wełny. Firma budowlana twierdzi, że można nadciąć krokiew i wzmocnić ją z
    drugiej strony, doczepiając kawałek krokwi. Generalnie zauważyłem, że "problemu nie
    ma". Skończyło się na tym, że okna zamontowane, kasa zapłacona.
    > Jak już przedstawiciel handlowy przyjechał (wcześniej nie miał czasu), to
    powiedział mi że okno jest zamontowane źle, bo szpary miedzy oknem dachowym a deskami
    prostopadłymi do krokwi są za małe (ekipa nie używała dystansu dołączonego do okien)
    i nie będzie można docieplić okna.
    > Także skończyło się na dwóch problemach - rozstaw krokwi pod skrajne okno i za małe
    szpary u góry i na dole okna.
    > Pyt. co byście zrobili w takiej sytuacji ?
    > To nie pierwsza sytuacja, gdzie firma wykonująca leci na skróty kosztem inwestora.

    Gdzie był inwestor (albo jego nadzór), gdy kładli krokwie? Nie
    wiedziałeś, że planujesz okna?

    Te poziome przekładki (przewiązki?) to nie problem - niech ekipa
    przyjdzie i je przesunie w odpowiednie miejsce. Na swój koszt, skoro za
    pierwszym razem zrobiła źle.

    --
    MN