    From: QUATTRO <q...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: czy mogę kupić mieszkanie z zameldowanym lokatorem?
    Date: Fri, 11 Sep 2015 09:14:28 +0200

    > Wygląda to tak. Zgłaszasz do urzędu, że chcesz wymeldować osobę,
    > ponieważ nie zamieszkuje twoim w mieszkaniu. Urzędnik przeprowadza
    > postępowanie. Wysyła na adres mieszkania zawiadomienia o wszczęciu,
    > które z oczywistych powodów wracają, jako nie podjęte w terminie (bo
    > gość przecież tam nie mieszka). Ponieważ nie można ustalić faktycznego
    > miejsca pobytu gościa, urząd występuje do sądu o ustanowienie tzw.
    > kuratora społecznego i wskazuje kandydata na tego kuratora. Z reguły
    > jest to jakiś pracownik urzędu. Sąd ustanawia kuratora, który w imieniu
> [...]
    Tyle teoria, tymczasem nikt nie chce zostać kuratorem (nawet prawnicy
    urzędu, bo możliwość komplikacji prawnych w przyszłości jest wielka,
    jeżeli mieszkanie posiada wyposażenie, to sąd musi wyznaczyć komornika
    do sporządzenia spisu inwentarza (koszty dla sądu), również czynności
    kuratora przewidują opłaty, tak , że sądy bardzo niechętnie i
    powściągliwie podchodzą do kwestii, życzę powodzenia :)