    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: dezynfekcja pralki
    Date: Fri, 27 Apr 2018 10:31:22 +0200

    W dniu 26.04.2018 o 21:29, denat 'POPIS/EU pisze:
    > jest sobie pralka długo nieużywana...
    >
    > po wsadzeniu ubrania, po praniu śmierdzi jakby ktoś wrzucił te ubrania
    > do szamba...
    >
    > w środku w całej pralce takie jakby kulki z pleśni...
    >
    > co można zrobić? jest jakiś patent na totalne wyczyszczenie pralki?
    Jak już koledzy piszą mieszanka sody z kwaskiem nie ma sensu.
    Albo sam kwas dla odkamienienia, albo sam ług dla dezynfekcji i
    zwalczania pleśni.
    Problem jest taki, że poziom wody w pralce jest normalnie niski i trudno
    oczyścić górną część bębna, gdzie syfu na pewno nie brakuje.
    Ja sobie z tym poradziłem w ten sposób, że po zdjęciu paska klinowego
    napędzałem bęben przy pomocy wiertarki ;-) Obroty były na tyle duże, że
    obracający się bęben rozrzucał wodę i wyczyściło się też to, co na
    górze. Paten z wiertarką jest dobry, ale trzeba mieć dobrą dwubiegową
    wiertarkę z regulacją obrotów i trochę "pary" w rękach, bo moment jest
    spory.
    Jak nie chcesz ryzykować powykręcania rąk, to nalej dużo domestosa, żeby
    się zrobiła piana na pełny bęben. Efekt powinie być dobry.
    Jacek