    From: "Szerszen" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotoradar, mandat, doreczenie - pytania
    Date: Fri, 18 Aug 2006 07:46:11 +0200

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:pqf9e29gpajvovcvqlv6n0ihgri9omns1r@4ax.com...

    > Mandat proponuje się sprawcy wykroczenia. Inaczej najpierw należy
    > ustalić jego dane personalne. Nie ma prawnego obowiązku przyjmowania
    > MK w ogóle. Inaczej zawsze możesz "kazac sie nim podetrzec" ;-D

    to rozumiem, tylko jak wol stoi ze na ustalenie maja 30 dni, wiec co jesli
    sie spoznia i w ciagu 30 dni nie ustala/dostarcza go do mnie, tylko zrobia
    to po uplywie tego okresu, wlasnie ten drobny, acz byc moze zasadniczy
    szczegol mnie interesuje

    > Jeśli minie 30 dni, to winni ustalić sprawcę i bez skałdania
    > propozycji skierować wniosek do sądu.

    to tez troche sprawa dyskusyjna, bo wtedy to moga wogole olewac robote i
    wszystko z miejsca kierowac do sadu, nadal jednak nie uzyskalem odpowiedzi
    na zastanawiajace mnie pytanie ;)

    > Jeśli naprawdę otrzymasz mandat zaoczny i go w terminie nie zapłacisz,
    > to sami skierują wniosek do sądu.

    chyba raczej nie przyjme, jesli go nie zaplace, (w domysle przyjme i
    niezaplace) to co najwyzej skarbowka sie o niego upomni

    > "Grać" zawsze możesz, ale pobiegasz sobie do urzędów, sądu, a kara i
    > tak cię nie ominie.

    minie czy nie, slyszalem ze "samoukaranie" i pokajanie sie przed sade moze
    byc nawt bardziej oplacalne od przyjecia mandatu ;)
    a i tu nadal brak odpowiedzi co z tymi legalizacjami/homologacjami
    fotoradarow