    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotoradar, mandat, doreczenie - pytania
    Date: Fri, 18 Aug 2006 11:13:49 +0200

    "Szerszen" <s...@t...pl> napisał:

    >tylko jak wol stoi ze na ustalenie maja 30 dni,
    Dziwnie mały jest ten "wół", bo ja go nie widzę :-D
    Mają czas 30 na nalożenie MK, a nie na ustalenie!

    > w ciagu 30 dni nie ustala/dostarcza go do mnie,
    Wymóg "ustalenia" w ciągu 30 dni nie istnieje.
    Natomiast jak już raz napisalem - ty w kazdej sytuacji nie musisz MK
    przyjmować (i tego przed 30 dniami i tego po).

    >to tez troche sprawa dyskusyjna,
    W kwestii?

    > to moga wogole olewac robote
    W ogóle mogą. Jak każdy :-)

    >wszystko z miejsca kierowac do sadu,
    Nie "z miejsca" ale po terminie.

    >chyba raczej nie przyjme, jesli go nie zaplace, (w domysle przyjme i
    >niezaplace) to co najwyzej skarbowka sie o niego upomni
    Nie zrozumiałeś. Typowe "przyjmujesz" oznacza podpiszesz
    funkcjonariuszowi odbiór (wtedy staje się prawomocnym i brak zapłaty
    oznacza ściągniecie tejże). W przypadku MK wystawionego zaocznie tylko
    zapłata w terminie oznacza jego przyjęcie.

    > slyszalem ze "samoukaranie" i pokajanie sie przed sade moze
    >byc nawt bardziej oplacalne od przyjecia mandatu ;)
    Tak sie składa, że nie będziesz poproszony przed "oblicze sądu", bo
    pierwsza rozprawa odbędzie sie w trybie uproszczony.

    >a i tu nadal brak odpowiedzi co z tymi legalizacjami/homologacjami
    >fotoradarow
    Homologację raczej każdy posiada. Legalizowany ppowinien być okresowo
    i to możesz sprawdzić, a oni powinni potwierdzenie legalizacji okazać.
    Pomyśl jednak logicznie. Przedstawią ci legalizację dowolnego
    fotoradaru. Będziesz tam miał nr urządzenia idaty. Jak sprawdzisz, że
    to jest TEN fotoradar, który zrobił tobie fotkę? Zmusisz ich, aby
    zawieźli cie na miejsce, wlezli z toba po drabinie (zakładam, że
    urządzenie gdzieś wisi) i okazali jego nr?

    --
    Artur Golański