eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja? › Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Wed, 30 Jul 2014 12:15:50 +0200

    Wed, 30 Jul 2014 00:08:39 -0700 (PDT), Adam

    > Porownywalem wyniki w nocy kiedy tez wszystko mam pozamykane.

    Ale w dzień masz okna otwierane i wietrzysz. Wiec co porównujesz?

    Robiłeś te pomiary bez wietrzenia domu (jak Ergi), z przebiegami ~500m3h w
    nocy przez dłużej jak tydzień? Z tego co napisałeś, to nawet przy 300m3h
    hałas już był taki, że żone by obudziło. Siłą rzeczy podejrzewam, że masz
    zwyczajnie udupioną instalację, która nawet do wydajnej wentylacji się nie
    nadaje, a została zrobiona do typowej wentylacji bytowej.

    Zatem jaką w ogóle kubaturę tym wentylujesz i jaką grubością kanałów?
    Jakiej długości są kanały i gdzie puszczone? Przepływy na poszczególne
    pomieszczenia masz regulowane przepustnicami?

    W ogóle to poczytałem na szybko o twoim "szrinku" i się okazuje, że bypass
    ma tylko częściowy. Poza tym użytkownicy wspominają o przegrzewaniu się
    wentylatorów przy pracy na większym oporze. Czytać:

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?140708-Rek
    uperator-Bypass&p=3431333&viewfull=1#post3431333

    Oraz czytać także:
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?140708-Rek
    uperator-Bypass&p=4913024&viewfull=1#post4913024

    Wychodzi na to, że masz zwyczajnie badziewiasty sprzęt.

    > A w dzien oczywiscie ze okno tarasowe mam w wiekszosci otwarte

    W sumie nikt ci nie broni, ale przestań czynić do siebie porównania i po
    raz kolejny udowadniać wszystko jednym, swoim, przykładem.

    > - nie bardzo wyobrazam sobie zeby bylo inaczej

    No właśnie, nie wyobrażasz sobie -- bo twoja racja jest zawsze najmojsza.

    > - nie po to kupilem dzialke z takim widokiem z tarasu:
    > zeby teraz ogladac to zza szyby.

    To może po prostu umyj w końcu szyby. :>
    Będzie tak samo widać, a niewykluczone, że chłodniej w domu będzie. :P

    > Ergie - jaka masz centrale i jakie kanaly?
    > Bo ja tam i tak nie wierze w te Twoje obnizanie temperatury o 4-5stC,

    Ja mam wątpliwości jedynie co do skuteczności samej rekuperacji, ale widać
    wszystko zależy nie tylko od domu i jego użytkowania, ale także od
    urządzenia i instalacji. Ale ty w życiu chyba tego nie zrozumiesz.

    --
    Pozdor
    Myjk