eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja? › Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
  • Data: 2014-07-31 11:10:34
    Temat: Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:53d8fd82$0$2224$6...@n...neostrada
    .pl...

    W dniu 2014-07-30 12:26, Myjk pisze:

    > Jasna sprawa. Co więcej właśnie doczytałem w innym miejscu, że masz Hand
    > Made Rekuperator ;) co też cokolwiek zmienia postać rzeczy. Ja też z
    > pewnością będę montować swój rekuperator. Gabarytowy. Toteż specjalnie pod
    > ten cel zaplanowałem całkiem spore pomieszczenie.

    W czym są lepsze takie samoróbki?

    Nie wiem, jak teraz ale kilka lat temu nie było na rynku dostępnych
    rozwiązań z dużym wymiennikiem przeciwprądowym i cichymi wentylatorami.

    > Czytałem kilka stron wątku o takich reku na muratorze ale wątek ma setki
    > stron i nie chce mi się przez nie przedzierać.
    > Czemu "sklepowe" mają być wyraźnie gorsze?

    Większość sklepowych ma tanie wentylatory prądu przemiennego - a więc głośne
    i biorące dużo prądu.
    Większość sklepowych ma małe wymienniki. A nawet jak są trochę większe i
    przeciwprądowe to są krótkie a o sprawności decyduje przede wszystkim
    długość wymiennika - bo wtedy powietrze ma więcej czasu na przekazanie
    energii.

    Pozdrawiam
    Ergie