    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: o Pegasusie raz jeszcze
    Date: Wed, 27 Mar 2024 23:36:39 GMT

    On 2024-03-27, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > wykluczasz, że te dziury mogą być celowe?

    Backdoors? Zastanawiałem się nad tym. Zasadniczo nie wykluczam. Z
    drugiej strony, dla firmy oferującej system wydaje się to być sporym
    ryzykiem. Np. Apple buduje swoją pozycję na braku uległości instytucjom
    rządowym aby takie "dziury" udostępniać. Ale też każda rozwinięta
    technologicznie firma z dowolnej dziedziny ma swoje tajemnice i
    niekoniecznie kiedykolwiek ujrzą one światło dzienne.

    Tak, że całkiem mozliwe, z tym, że wtedy też pojawi się pytanie,
    dlaczego akurat firma z Izraela miałaby być powiernikiem tego typu
    technologii? No chyba, że to celowy zabieg, bo Izraelici są znani z
    rozbudowanej "intelligence" w różnej postaci, a gdyby to była firma np.
    ze Stanów to takie wątpliwości byłyby dużo bardzo oczywiste.

    --
    Marcin