  • Data: 2010-08-24 09:35:36
    Temat: Re: parking przed domem
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-24 11:23, jpgo pisze:
    > Mieszkam na osiedlu,ktore jest wlasnoscia spoldzielni mieszkaniowej,ktorej
    > jestem czlonkiem.Parking samochodowy jest w odleglosci kilku krokow od mojej
    > bramy.Od 3 tygodni spoldzielnia zabrala mi i mieszkancom mojego bloku prawo
    > do parkowania samochodow na tym parkingu.Ogloszenie zostalo przyklejone na
    > drzwiach mojej klatki z podpisem Rady Osiedla.
    Spółdzielnia (prezes, zarząd itp) czy Rada Osiedla?
    Rada Osiedla w tym przypadku może sobie co najwyżej pogadać. Prezes
    powinien podać podstawę prawną.
    > Na moja interwencje
    > spoldzielnia powiedziala,ze parking jest na dzialce nalezacej do innego niz
    > moj budynku i w zwiazku z tym nie moge korzystac.Na pytanie czy ten budynek
    > jest osobna wspolnota mieszkaniowa odpowiedz byla negatywn.Rozumie wiec,ze
    > wszyscy nalezymy do tej samej spoldzielni i mozemy na rowni korzystac z
    > parkingow nalezacych do tej spoldzielni.Czy moze sie mule ?

    Zależy. Generalnie chyba się nie mylisz. Sprawdź na mapie geodezyjnej
    jaki jest podział działek. Niektóre miasta mają internetowe serwisy
    geodezyjne (np. warszawskie iGeo). Możliwe, że w budynku wyodrębniono
    mieszkania i działka na której stoi budynek obejmuje również teren
    parkingu. Wtedy teoretycznie coś takiego mogłoby mieć miejsce, ale
    również nie do końca. Właścicielem części terenu ciągle na pewno jest
    spółdzielnia, skoro nie zawiązali wspólnoty. Czy teren tego parkingu
    jest ogrodzony lub w inny sposób jednoznacznie wydzielony? Czy są przy
    nim informacje że to własność ..i właśnie, czyja?

    --
    MZ