  • Data: 2010-08-24 10:07:53
    Temat: Re: parking przed domem
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-24 11:57, Arek pisze:
    > MZ wrote:

    > Formalnie to chyba powinien stanąć odpowiedni znak drogowy jeśli parking
    > jest ogólnodostępny, a nie informacja na kartce na klatce. Mylę się?

    Formalnie to "zależy jak leży". Dlatego pytałem, czy parking jest
    wydzielony, czy są to np. miejsca wzdłuż kawałka ulicy osiedlowej, czy
    kawałek klepiska na jej końcu czy cokolwiek innego.
    Spółdzielnia może zbudować/zezwolnić na zbudowanie tzw. parkingu
    społecznego, ale zwykle to jest ogłaszane, zbierani są chętni którzy
    płacą coś tam za miejsce (za przygotowanie terenu) i potem za
    utrzymanie. Taki parking organizuje spółdzielnia albo zorganizowana
    grupa mieszkańców-spółdzielców występuje do spółdzielni o
    wydzierżawienie gruntu i sami organizują budowę itd, oraz wybierają
    władze parkingu społecznego (prezesa, skarbnika itd). Wtedy mają
    wyłączność na używanie takiego parkingu, ale jednocześnie jest on
    ogrodzony i miejsca parkingowe zwykle są numerowane i przypisane do
    konkretnych osób, niekoniecznie z 1 bloku.
    Autor wątku podał za mało danych.
    --
    MZ