  • Data: 2016-06-28 22:10:18
    Temat: Re: po co szalowac jak mozna ... no wlasnie co? ;)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 28 Jun 2016 21:15:26 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Od paru dobrych lat wynajmuję sobie w Hiszpanii chałupę z basenem (tą
    > samą). Po drugim razie już stwierdziłem, że taki basen jak mam tam - u nas
    > nie ma racji bytu. Tam od kwietnia do listopada mam wodę o temp. 22-30
    > st.C bez ogrzewania. Na zimę nie trzeba tego jakoś specjalnie zabezpieczać
    > - od 7 lat nie było mniej niż 10st.C.

    U nas też nie trzeba zabezpieczać. Wystarczy spuścić wodę z instalacji
    poniżej skimmerów/dysz/swiateł, dodać płyn zimowy, przykryć i tyle
    (pomijając czyszczenie).

    > U nas z basenem masz zawsze pod górkę. Mróz powysadza Ci płytki, obudowę.
    > Przyjdzie zima dwudziestolecia - zmrozi grunt do -1,4m - powysadza Ci
    > ściany boczne i wszystko inne gdzie ostała się kropla wody. Szkoda kasy.
    > W naszych warunkach sprawdzi się jedynie stelażowy lub w środku chałupy.
    > Każdy inny to masa pieniędzy wywalona na zabezpieczenie lub remonty.

    Dlatego właśnie u nas nie robi się basenów z lanego betonu krytego
    płytkami, tylko z bloczków, względnie ścian stalowych krytych folią, albo
    wkopuje gotowce z konglomeratu. I nic się z takimi basenami nie dzieje. Nie
    siej paniki. :P

    --
    Pozdor
    Myjk