  • 11. Data: 2003-10-15 13:42:28
    Temat: Re: Sprawdzajcie swoich rodzicow.
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> wrote in message
    news:87d6czvtu8.fsf@cauchy.softax.local...

    > Przecież rodzina nie ma obowiązku przyjęcia spadku...

    Nie mozna nie przyjac tylko dlugu. albo bierzesz wszystko albo nic.

  • 12. Data: 2003-10-15 13:52:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl> writes:

    > "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> wrote in message

    > Nie mozna nie przyjac tylko dlugu. albo bierzesz wszystko albo nic.

    Nikt nie mowil o nieprzyjeciu tylko dlugu.

    Mozna spadek przyjac wprost, przyjac z dobrodziejstwem inwentarza,
    albo odrzucic.

    Jak zmarly pozostawil same dlugi, to sie spadek odrzuca i problem z
    glowy.

    Jak zostawil dlugi i jakis majatek, to sie przyjmuje z dobrodziejstwem
    inwentarza. Najwyzej sie wyjdzie na zero, o dokladaniu z wlasnego nie
    ma mowy.

    Jak sie jest pewnym, ze majatek jest wiekszy niz dlugi, to sie
    przyjmuje wprost, bo i tak sie sie jest do przodu. I sie nie marudzi,
    ze zmarly sie zadluzyl nic nie posiadajac, bo to nieprawda.

    MJ

  • 13. Data: 2003-10-15 14:37:57
    Od: Krzysiolek <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.jego.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>

    On 15 Oct 2003 09:33:03 +0200, Marcin Kasperski
    <M...@s...com.pl> wrote:

    >Przecież rodzina nie ma obowiązku przyjęcia spadku...

    I przychodzą wtedy smutni panowie i wyrzucają cię z twojego własnego
    domu. Bo nie był przepisany na ciebie
    --
    Krzysiołek

    -------------- Nie zgadzam się ze swoją wypowiedzią --------
    krzysiołe...@b...pl
    Wywal polskie literki z adresu!
  • 15. Data: 2003-10-16 06:56:13
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > A poki zyli mieli pelne prawo dysponowac SWOIMI pieniedzmi. Mogli je
    > przepic, spalic, podarowac komukolwiek, a tobie nic do tego.

    Wszyscy macie (prawie) racje. Ale tylko teoretycznie. W praktyce
    moze wygladac ciut inaczej. Serio. Wyobrazcie sobie taka sytuacje:

    Dom budowany latami - tak jak wiele domow w Polsce. Ojciec zaczal
    jak dzieci mialy 10 lat. Potem dzieci dorosly i "konczyly pietro".
    Lata mijaly a tak naprawde koszt utrzymania domu (remonty itd)
    przejely dorosle juz dzieci. Darowizna odpadala bo wg wartosci
    domu musieliby zaplacic podatek, na ktory nie mieli (znam
    dokladnie taki przypadek).
    I tutaj ojciec zaciaga kredyt - niewazne na co, przyjmijmy ze
    na cos glupiego, kase wydaje i umiera. Prawnie wszystko
    w porzadku. Mial prawo, mogl tak zrobic.

    No i ....... wszytko jest rzeczywiscie w porzadku ?

    rzeczywistosc wcale nie musi byc taka czarno biala jak w
    Waszych listach

    pozdrawiam
    MarcinP

  • 16. Data: 2003-10-16 08:41:45
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik MarcinP napisał:

> [...]
    >
    > No i ....... wszytko jest rzeczywiscie w porzadku ?
    >
    > rzeczywistosc wcale nie musi byc taka czarno biala jak w

    Moze trzeba bylo wiecej rozmawiac ze swoimi rodzicami, a nie tylko
    czekac az sie wreszcie z tego swiata zabiora? Rzeczywistosc wcale nie
    jest taka oczywista.

    Bartol

  • 17. Data: 2003-10-16 09:34:55
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > I przychodzą wtedy smutni panowie i wyrzucają cię z twojego własnego
    > domu. Bo nie był przepisany na ciebie

    No, to już Twoja decyzja, czy przyjmujesz spadek czy nie. Jak masz w
    spadku dom za 250.000 i 1500 długu, to chyba i tak się opłaci. A 'Twój
    własny' to jednak on chyba nie był...

  • 18. Data: 2003-10-16 10:31:08
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wszyscy macie (prawie) racje. Ale tylko teoretycznie. W praktyce
    > moze wygladac ciut inaczej. Serio. Wyobrazcie sobie taka sytuacje:

    Mamy tez racje praktycznie, tylko praktyki bywaja rozne...;-)

    > Dom budowany latami - tak jak wiele domow w Polsce. Ojciec zaczal
    > jak dzieci mialy 10 lat. Potem dzieci dorosly i "konczyly pietro".

    Ale nie zadbaly o formalne "wejscie w posiadanie" tego co same sfinansowaly?
    Tylko im wygodnie bylo budowac dom "na tate".
    No to teraz widac, ze glupio robily - tj. stosowaly glupia praktyke

> [...]
    > przejely dorosle juz dzieci. Darowizna odpadala bo wg wartosci
    > domu musieliby zaplacic podatek, na ktory nie mieli (znam

    A kto im kazal brac jednorazowa darowizne?
    Mozna bylo otrzymac 1/10 domu w darze a potem ta 1/10 samemu rozbudowac do
    3/4 powiekszonego domu. Tylko trzeba myslec i finansowac budowe SWOJEGO
    domu, a nie czyjegos.

    > I tutaj ojciec zaciaga kredyt - niewazne na co, przyjmijmy ze
    > na cos glupiego, kase wydaje i umiera. Prawnie wszystko
    > w porzadku. Mial prawo, mogl tak zrobic.

    > No i ....... wszytko jest rzeczywiscie w porzadku ?

    Od poczatku nie bylo w porzadku, wiec jak skutek moze byc pozytywny?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 19. Data: 2003-10-16 10:48:48
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Ale nie zadbaly o formalne "wejscie w posiadanie" tego co same
    sfinansowaly?
    > Tylko im wygodnie bylo budowac dom "na tate".
    > No to teraz widac, ze glupio robily - tj. stosowaly glupia praktyke

    Takie rzeczy widac teraz. ALe takie bledy ludzie robia.
    W szkolach ucza o kwasach maslowych a o tym nie.

> [...]
    > 3/4 powiekszonego domu. Tylko trzeba myslec i finansowac budowe SWOJEGO

    Nie zawsze to jest mozliwe. A po drugie patrz wczesniejsza odpowiedz.

    MarcinP

  • 20. Data: 2003-10-16 12:26:45
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 15 Oct 2003 16:37:57 +0200, w
    <g...@4...com>, Krzysiolek
    <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.je
    go.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>
    napisał(-a):

    > I przychodzą wtedy smutni panowie i wyrzucają cię z twojego własnego
    > domu. Bo nie był przepisany na ciebie

    To chyba nie wina smutnych panów czy banku?