  • 1. Data: 2003-10-15 07:21:35
    Temat: Sprawdzajcie swoich rodzicow.
    Od: "asmod" <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Jestem nowy na tej grupie, i nie wiem czy na temat,
    ale musze sie troche wyzalic. Radze trzymac rece na pulsie i
    "kontrolowac" swoich najblizszych. Mialem to nieszczescie,
    ze rodzice zaciegneli kredyt i nim zdazyli go splacic - zmarli.
    Pozostal "Spadek". Zastanawiam sie jak mozna
    udzielic kredytu rozlozonego na 3 lata ludziom w wieku 70 lat ???
    Zadnego zabezpieczenia (poza wekslem) i zadnej kontroli o stanie
    finansowym. Niech sie rodzina pozniej martwi.
    I teraz nastepne ostrzezenie: wazne by nie byl to kredyt zaciagniety
    w ING Bank Slaski. Tak niekompetentej i bezdusznej obslugi nie
    widzialem juz dawno. Szczegolne "pozdrowienia" dla pracownikow
    wydzialu windykacji. Danych swoich nie ujawniam - "OCHORNA
    DANYCH OSOBOWYCH".

    Pozdrawiam
    Asmod
    a...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-10-15 07:25:31
    Temat: Re: Sprawdzajcie swoich rodzicow.
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On Wed, 15 Oct 2003 09:21:35 +0200, "asmod" <a...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Zastanawiam sie jak mozna
    >udzielic kredytu rozlozonego na 3 lata ludziom w wieku 70 lat ???
    >Zadnego zabezpieczenia (poza wekslem)

    Wlasnie dlatego dostali ten kredyt

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2003-10-15 07:33:03
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Zastanawiam sie jak mozna udzielic kredytu rozlozonego na 3 lata
    > ludziom w wieku 70 lat ???

    A dlaczego nie? Wiele starszych osób trzyma się nieźle a stałe, choć
    niewielkie dochody, zagwarantowane mają nieźle.

    > Niech sie rodzina pozniej martwi.

    Przecież rodzina nie ma obowiązku przyjęcia spadku...

  • 4. Data: 2003-10-15 07:36:16
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    > Witam
    (...)
    > Pozdrawiam
    > Asmod
    ===========
    Witaj!
    Sprobuj zorientowac sie w kwestii "spadek z dobrodziejstwem inwentarza".
    Pozdrawiam :-)!
    PL

  • 5. Data: 2003-10-15 07:47:45
    Od: "pierwek" <n...@w...o2.pl>

    Możesz po prostu odmówić przyjęcia spadku na sprawie spadkowej w sądzie.
    Proste i skuteczne.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 6. Data: 2003-10-15 08:34:03
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "asmod" <a...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > Zadnego zabezpieczenia (poza wekslem) i zadnej kontroli o stanie
    > finansowym. Niech sie rodzina pozniej martwi.

    Bank niech sie martwi. Rodziny dlugi zmarlych nie musza obchodzic.

    MJ

  • 7. Data: 2003-10-15 09:15:33
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl>

    to chyba proste

    majatek po zmarlych > dlugu --> przyjmujesz spadek

    majatek po zmarlych < dlugu --> nie przyjmujesz spadku

    wydaje mi sie ze plakanie na dlugami nie ma sensu, to byla sprawa Twoich
    rodzicow i banku, rodzice uwazali ze potrzebuja pozyczki, a bank uznal ze
    wezmie na siebie ryzyko niesplacenia.

    Rozumiem, ze najchetnie wzialbys spadek i nie placil zadnych dlugow, ale tak
    niestety nie moze byc.

    pozdrawiam,

  • 8. Data: 2003-10-15 09:39:54
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On Wed, 15 Oct 2003 10:34:03 +0200, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >Bank niech sie martwi. Rodziny dlugi zmarlych nie musza obchodzic.

    Tyle ze litera prawa powinna byc maksymalnie uniwersalna.
    Poki co w TV pokazuja dzieci znajdowane w beczkach.
    Nie daleki od zycia jest scenariusz kiedy rodzic bierze kredyt po czym
    ktos znajduje go w beczce... Dzieci oczywiscie o niczym nie wiedza...

    --
    Piotr

  • 9. Data: 2003-10-15 10:25:20
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    asmod <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    > ze rodzice zaciegneli kredyt i nim zdazyli go splacic - zmarli.
    > Pozostal "Spadek". Zastanawiam sie jak mozna

    Zaraz, ale o co Ci chodzi? Twoi rodzice nie mieli prawa zaciągac
    kredytu? Bank może nie ma prawa zaspokoić swoich roszczeń z masy
    spadkowej?

    A może Ty przejąłeś spadek wprost nie rozumiejąc co to znaczy i masz
    pretensje do całego świata?

    --
    ___________ (R)

  • 10. Data: 2003-10-15 10:35:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > A może Ty przejąłeś spadek wprost nie rozumiejąc co to znaczy i masz
    > pretensje do całego świata?

    Wiesz - na 99%: rodzice owszem, oprocz dlugow zostawili tez jakis
    majatek (pewnie mieszkanie albo samochod). I teraz spadkobiercy
    chcieliby to mienie objac a kredytu nie splacac. A tu figa.

    Bo gdyby po rodzicach zostal tylko kredyt a mieszkali w "kwaterunku"
    to w ogole nie ma o czym mowic, spadek sie odrzuca, bank sobie spisze
    kredyt na straty i tyle.

    MJ