  • 11. Data: 2014-10-30 12:39:37
    Temat: Re: Sprzedaż biletów na koncerty - powyżej ceny oficjalnej
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    Sądziłem, że KW jest zdecydowanie dłuższy... No i nie mam co czytać na
    wieczór :)

  • 12. Data: 2014-10-30 13:59:34
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Czy w Polsce można sprzedawać bilety powyżej ceny która widnieje na
    > bilecie?

    Zgodnie z sugerowanym KW - można. Pod warunkiem, że się nie sprzeda
    drożej niż kupiło.

    § 1. Kto nabywa w celu odprzedaży z zyskiem bilety wstępu na imprezy
    artystyczne, rozrywkowe lub sportowe albo kto bilety takie sprzedaje z
    zyskiem...

  • 13. Data: 2014-10-30 14:03:33
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 30.10.2014 13:59, Krzysztof Jodłowski pisze:

> [...]
    >
    > § 1. Kto nabywa w celu odprzedaży z zyskiem bilety wstępu na imprezy
    > artystyczne, rozrywkowe lub sportowe albo kto bilety takie sprzedaje z

    Wydajemisie, że kasy spatifu w Alejach sprzedawały bilety z
    prowizją/dopłatą za przedsprzedaż, czy jakoś tak.

    MJ

  • 14. Data: 2014-10-30 14:51:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Vikku" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >No właśnie - nie można sprzedawać bo są kary.
    >A co powiecie na taka sytuację.
    >Jest sobie b. duża europejska firma. Sprzedaje bilety do teatru, na
    >koncerty, na imprezy sportowe.
    >Działa w całej Europie.
    >U polskich dystrybutorów nie ma juz biletów na koncert w listopadzie
    >(impreza w Warszawie)
    >Na stronie tej europejskiej firmy są bilety ale ... o 100% droższe od
    >oficjalnej.

    Europejska to europejska - moze uwazac ze przepisy z jakiegos tam
    kraiku trzeciego swiata jej nie dotycza ... nawet jak impreza jest w
    tym kraiku.

    J.

  • 15. Data: 2014-10-30 15:00:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości

    >Wydajemisie, że kasy spatifu w Alejach sprzedawały bilety z
    >prowizją/dopłatą za przedsprzedaż, czy jakoś tak.

    Za brak przedsprzedazy ? Bo coraz czesciej widze np "bilety 100zl,
    bezposrednio przed koncertem 120zl".

    Tak czy inaczej - przepis siega jeszcze glebokiej komuny, gdy byl art
    132
    "Kto, prowadzac przedsiebiorstwo handlu detalicznego, lub bedac w nim
    zatrudniony, zbywa towar w celu odsprzedazy z zyskiem" ...

    To sie moze wydawac glupie, ale chodzilo chyba o tych, co pracujac w
    panstwowym sklepie sprzedawali towar spod lady. Jak widac nie sama
    sprzedaz jest istotna, ale sprzedaz osobie, ktora zamierzala go
    sprzedac jeszcze drozej.

    obok byl w/w art 133, wymierzony w konikow stojacych pod kinem.

    Ustroj sie zmienil, art 132 w koncu uchylono (choc obowiazywal pare
    ladnych lat po komunie), ale 133 zostal.

    Pare pozniejszych przykladow pokazuje ze sens utrzymania jest ... ale
    drzyjcie wszystkie firmy posredniczace w sprzedazy biletow :-)

    J.

  • 16. Data: 2014-10-30 15:07:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-30 15:00, J.F. pisze:
    > Pare pozniejszych przykladow pokazuje ze sens utrzymania jest

    Jaki na przykład?

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2014-11-02 10:15:15
    Temat: Re: Sprzeda? biletów na koncerty - powy?ej ceny oficjalnej
    Od: My <a...@a...com>

    On 30 Oct 2014 12:38, Krzysztof Jodlowski wrote:
    > No dobrze ruszylo nie sumienie.
    >
    > Rozdzial XV
    > Wykroczenia przeciwko interesom konsumentów
    > Art. 133.
    > § 1. Kto nabywa w celu odprzedazy z zyskiem bilety wstepu na imprezy
    > artystyczne, rozrywkowe lub sportowe albo kto bilety takie sprzedaje z
    > zyskiem, podlega karze aresztu, ograniczenia wolnosci albo grzywny.
    >
    > Czyli taniej mozna, zysku nie moze byc. No chyba, ze nie zostaly nabyte
    > w celu odsprzedazy...

    "albo" czyli nawet wtedy jest to penalizowane. Chyba nie wyklucza
    zarobienia na czyms innym niz sprzedazy i uwarunkowania sprzedazy tym.

  • 18. Data: 2014-11-02 11:06:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-02 10:15, My pisze:
    > Chyba nie wyklucza
    > zarobienia na czyms innym niz sprzedazy i uwarunkowania sprzedazy tym.

    Klauzula niedozwolona explicite wymieniona w kc.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2014-11-02 19:50:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Klauzula niedozwolona explicite wymieniona w kc.

    Dawniej kombinowano tak z papierosami. W celu zmniejszenia akcyzy w knajpie
    kelner podawał papierosy z usługą otwarcia. Po kilkuset wysokich grzywnach
    proceder chyba obecnie nieznany.