PracaGrupypl.praca.dyskusje › stosunek podstawy do prowizji (handel międzynarodowy)

  • 1. Data: 2006-07-20 06:37:25
    Temat: stosunek podstawy do prowizji (handel międzynarodowy)
    Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zaczynam pracę w handlu międzynarodowym. Wrocław. Mała, ale prężna firma. Moje
    zadania to wyszukiwanie i utrzymywanie kontaktów z partnerami firmy,
    doprowadzanie do składania i realizowanie zamówień (kupujemy i sprzedajemy). Na
    razie jestem na zleceniu, ale przyszłość (dość niedaleka) to umowa o pracę
    (podstawa + prowizja) lub tzw. kontrakt menedżerski (czyli własna działalność)
    W pierwszym przypadku:
    Jaka mniej więcej jest baza i ile wynosi prowizja?
    W drugim przypadku:
    Ile wynosi prowizja?

    Chodzi mi w przypadku prowizji o stawki procentowe, ale nie wiem nawet - od
    czego?
    Sumy zrealizowanego zamówienia? Zysku z zamówienia?

    Pozdrawiam!

    Wojtek

  • 2. Data: 2006-07-20 16:12:17
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Chodzi mi w przypadku prowizji o stawki procentowe, ale nie wiem nawet - od
    > czego?
    > Sumy zrealizowanego zamówienia? Zysku z zamówienia?

    Metod jest tyle ile pracodawców chyba, i zaleznie oczywiscie od klasy tematu i rynku,
    na jakim pracujesz. Wynagrodzenia za prace kształtują sie od 1200 przysłowiowego do
    6-7000 również, prowizje najczęściej są płacone nie %% wskaźnikiem liniowym, ale od
    tego, co zostało sprzedane ponad ustalona normę.
    I tu oczywiście zalezy co sprzedajesz, jesli dobra inwestycyjne o gigantycznej
    wartosci, to moze to byc 0,01% od kontraktu albo od przekroczenia planu, ale są też
    towary, które maja inny potencjał i ich producenci chętnie dadza i 3% od sprzedaży.
    Tego jeszcze nie rozumiesz pewnie, ale jednym z kluczowych parametrów w tej pracy
    jest zasada finansowania wyjazdów zagranicznych, jest to na ogół większy problem,
    niz samo wynagrodzenie.

    powodzenia
    Wojtek

  • 3. Data: 2006-07-21 07:28:08
    Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    też towary, które maja inny potencjał i ich producenci chętnie dadza i 3% od

    Na ile się zorientowałem, nie istnieje plan sprzedaży, ponieważ my kupujemy i
    to mniej więcej tyle, ile możemy sprzedać na dzień dzisiejszy, a poszukiwanie
    nowych klientów to jeszcze może byc w moim przypadku odległa przyszłość. A
    towar to materiały eksploatacyjne do drukarek, ploterów itp.

    > Tego jeszcze nie rozumiesz pewnie, ale jednym z kluczowych parametrów w tej
    pracy jest zasada finansowania wyjazdów zagranicznych, jest to na ogół większy
    problem, niz samo wynagrodzenie.

    No, wyjazdów zagranicznych to raczej nie będzie wiele.
    > powodzenia
    > Wojtek

    Dziękuję!
    Wojtek

  • 4. Data: 2006-07-21 08:37:25
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > No, wyjazdów zagranicznych to raczej nie będzie wiele.

    to ja nie widze sensu w tej pracy, dostaniesz 1000 zł i bedziesz sie musial cieszyc
    :)
    Wojtek

  • 5. Data: 2006-07-21 08:52:13
    Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl>

    > to ja nie widze sensu w tej pracy, dostaniesz 1000 zł i bedziesz sie musial
    cieszyc :)
    > Wojtek

    Hmm... Na razie mam netto więcej (okres próbny - zlecenie) i wiem, że są tu
    wyższe zarobki, ale nie mam możliwości wyśledzenia systemu, więc chciałem
    porównać. Wyjazdy są w miarę rzadkie, bo w głównej mierze chodzi o uzgodnienie
    wielkości i terminów dostaw, a to można załatwić przez telefon/internet/fax.