  • 1. Data: 2006-09-08 17:35:18
    Temat: platnosci kartami w USA - porownanie
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Witajcie,
    oto male porownanie dwoch kart (mBank Visa i ING MasterCard), ktorymi
    poslugiwalem sie tego samwgo dnia w USA (w nawiasie przeliczylem ile
    zaplacilem za 1 USD):

    MBank 31/08 140,00 USD 446,86 PLN (3,1918)
    ING 31/08 135,45 USD 424,91 PLN (3,1370)

    MBank 05/09 20,00 USD 64,17 PLN (3,2085)
    ING 05/09 40,49 USD 125,12 PLN (3,0901)

    ogolnie Mastercarda ING uzywalem do placenia, a Visy mBankowej uzylem dwa
    razy do wyplaty z bankomatu. Problem z uzywaniem obu kart nie bylo wogole.

    pzdr
    piotrek

  • 2. Data: 2006-09-08 21:49:40
    Temat: Re: platnosci kartami w USA - porownanie
    Od: "piotr'ek" <p...@g...pl>

    > w nawiasie przeliczylem ile
    > zaplacilem za 1 USD):

    No toś poszalał... pinć złoty zarobiłeś

  • 3. Data: 2006-09-08 23:33:14
    Od: a...@t...pl (Bankier Amator)

    Dlatego warto przed wyjazdem, sprawdzc tabele kursów walut w bankach gdzie
    posiada się konta i porównać.

    To były drobne płatnosci ale przy $ 1.000 różnica już jest nie mała.

    Niestety wiekszość klientów banków porównuje/sprawdza oferty tylko 2 razy
    w życiu (średno):
    1) w momencie zakładania konta
    2) jak biora kredyt

    ..cóż banki w między czasie zmieniaja tabele opłat i kroja klientów
    niemiłosiernie....

    Dlatego warto co jakiś czas sprawdzać jakie wygląda TOP

    --
    Wyslano z serwisu -> http://kredycik.pl - kredyty mieszkaniowe,
    hipoteczne, konta bankowe

  • 4. Data: 2006-09-09 02:37:47
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Użytkownik "piotr'ek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > w nawiasie przeliczylem ile
    > zaplacilem za 1 USD):

    No toś poszalał... pinć złoty zarobiłeś

    nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi?

  • 5. Data: 2006-09-09 08:18:16
    Od: "Slawek Kos" <s...@W...gazeta.pl>

    Piotrek. <p...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > zaplacilem za 1 USD):
    >
    > ogolnie Mastercarda ING uzywalem do placenia, a Visy mBankowej uzylem dwa

    No i tu jest pies pogrzebany - ty nie porównujesz dwóch kart tylko dwa
    rodzaje platnosci. Na wyplate z bankomatu jest dodatkowa prowizja, platnosc
    bezgotowkowa jestbez prowizji...

  • 6. Data: 2006-09-09 10:06:52
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Slawek Kos" <s...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > No i tu jest pies pogrzebany - ty nie porównujesz dwóch kart tylko dwa
    > rodzaje platnosci. Na wyplate z bankomatu jest dodatkowa prowizja,
    platnosc
    > bezgotowkowa jestbez prowizji...

    Czy przypadkiem prowizja za wyplate nie jest na zestawieniu osobna
    transakcja?

    MK

  • 7. Data: 2006-09-09 10:56:29
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > No i tu jest pies pogrzebany - ty nie porównujesz dwóch kart tylko dwa
    > rodzaje platnosci. Na wyplate z bankomatu jest dodatkowa prowizja,
    > platnosc
    > bezgotowkowa jestbez prowizji...

    prowizja jest doliczna oddzielnie i dla kart MBanku wynosi 10 zl.
    Pies jest gdzie indziej pogrzebany, Visa mBanku z USD jest przeliczana na
    EUR i dopiero pozniej na PLN.
    natomiast Mastercard ING odrazu z USD na PLN. Moral z tego taki, ze mBankowa
    karta pewnie lepiej nadaje sie
    do strefy EUR a Mastercard ING do USA.

    p.

  • 8. Data: 2006-09-09 15:13:33
    Od: m...@g...com

    Piotrek. wrote:
    [...]
> [...]
    > EUR i dopiero pozniej na PLN.
    > natomiast Mastercard ING odrazu z USD na PLN. Moral z tego taki, ze

    Jako ciekawostkę podam, że kupowałem jednego dnia ten sam produkt w
    stanach, raz kartą multi i raz kartą citi. Mimo że karta Citi jest
    rozliczana w USD, zaś w Multi w EUR, transakcja za pomocą Multi wyszła
    wyraźnie taniej niż transakcja za pomocą Citi.

    p. m.

  • 9. Data: 2006-09-10 13:38:13
    Od: "Johan Petrus" <n...@u...pl>

    <m...@g...com> $...@n...news.tpi.pl

> [...]
    > rozliczana w USD, zaś w Multi w EUR, transakcja za pomocą Multi wyszła
    > wyraźnie taniej niż transakcja za pomocą Citi.

    Mam rozumieć, że cały czas dyskusja toczy sięna temat kart VISA - nie kart
    VISA ELECTRON.

    Tak na marginesie to jak wygląda sprawa płatności w USA oraz Kanadzie
    mBankową VE? Dużo punktów akceptujących te karty?

  • 10. Data: 2006-09-11 12:44:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Piotrek. wrote:

    > oto male porownanie dwoch kart (mBank Visa i ING MasterCard), ktorymi
    > poslugiwalem sie tego samwgo dnia w USA (w nawiasie przeliczylem ile
    > zaplacilem za 1 USD):

    Czy ktoś wie jaki kurs jest brany pod uwagę: z dnia wypłaty/zapłaty czy
    z dnia rozliczenia? Bo jeśli ten drugi, to takie porównania nie mają
    sensu.