  • 1. Data: 2015-07-14 14:19:06
    Temat: gubiacy się dźwięk z głosnika
    Od: "xxx" <g...@w...pl>

    WItam
    Czy w aktywnym głosniku, który po przekroczeniu pewnego pzoiomu głośności,
    najpierw zaczyna gubić dźwięk a następnie zupełnie jest cichy winnny może
    być jeden z kondensatorów czy też układ TDA7057aq. Kondensatory nie noszą
    zizualnych śladów padnięcia.
    Przy niewielkim poziomie głosności głośnik odtwarza poprawnie ale za cicho.
    Wzrost natęźenia dźwięku następuje do pewnego poziomu. Przekroczenie progu
    skutkuje jak wyżej.
    A moze przyczyną jest coś innego - np zimny lut (chociaż opukanie,
    naciskanie itp płytki, nic nie zmienia).
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-07-14 15:34:54
    Temat: Re: gubiacy się dźwięk z głosnika
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-07-14 o 14:19, xxx pisze:
> [...]
    > A moze przyczyną jest coś innego - np zimny lut (chociaż opukanie,
    > naciskanie itp płytki, nic nie zmienia).

    Może działa zabezpieczenie termiczne. Jaka jest temperatura układu gdy
    "gubi" dźwięk? Jak duży jest radiator? Czy powietrze może swobodnie
    opływać radiator?

    P.P.

  • 3. Data: 2015-07-15 08:10:29
    Od: "xxx" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:55a50fff$0$2187$65785112@news.neostrada.pl...

    > Może działa zabezpieczenie termiczne. Jaka jest temperatura układu gdy
    > "gubi" dźwięk? Jak duży jest radiator? Czy powietrze może swobodnie
    > opływać radiator?

    WItam. Radiator sporawy ale układzik nie jest połączony poprzez pastę z
    radiatorem. Niemcy zastosowali docisk spreżyną z płaskowniczka . Układ się
    wcale nie grzeje (sprawdziłem organoleptycznie). Może to własnie wina
    "walniętego" TDA.
    Całośc winna mieć 2x8W.
    Z jednej strony płytki są gniazda na jacki i zasilanie oraz dwa kondensatory
    + mocowanie na TDA z radiatorem. Z drugiej strony, ścieżki, jakieś
    oporniczki smd - moim zdaniem nic ciekawego.
    Powietrze ma możliwość swobodnego przepływu. Myśle że układ nie zdążyłby się
    nagrzac bo "gubienie" następuje również natychmiast o ile natychmiast po
    właczeniu następuje zmiana głośności.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2015-07-15 11:20:43
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Przekroczenie progu skutkuje jak wyżej.

    Potencjometr?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2015-07-15 12:26:07
    Od: "xxx" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Powitanko,
    > Potencjometr?

    W głosniku nie ma potencjometru. STerowanie dźwiękiem (jego poziomem) jest z
    radia. Radio i jego układ jest dobre - sprawdzone na innnym zestawie
    głosników ze wzmacniaczem (nieoryginalnych)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2015-07-15 13:44:44
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-07-15 o 08:10, xxx pisze:

> [...]
    > się nagrzac bo "gubienie" następuje również natychmiast o ile
    > natychmiast po właczeniu następuje zmiana głośności.

    Pytanie z cyklu głupich: czy aby nie połączyłeś któregoś z wyjść z masą?
    Albo wyjść ze sobą?
    Jaka jest impedancja głośników?

    P.P.

  • 7. Data: 2015-07-15 14:52:13
    Od: "xxx" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:55a647ad$0$2204$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2015-07-15 o 08:10, xxx pisze:

    > Pytanie z cyklu głupich: czy aby nie połączyłeś któregoś z wyjść z masą?
> [...]

    Jaka jest impedancja głośniczków tego nie wiem. Teraz nie mam ich pod ręką
    żeby zmierzyć czy odczytać. Są to głosniki z radia internetowego Technisat
    internet radio 1
    http://www.computerbild.de/artikel/avf-Tests-Audio-T
    echnisat-Internetradio-1-1364969.html
    Mogłbym je wymieć na inne głsoniki aktywne ale razem tworzą nawet "ładny"
    zestaw.

    Ja nic nie "grzebałem" w środku. Nie znam się zbyt dobrze na elektronice ale
    kondensatory i układ potrafiłbym wymieć. Problem w tym, że musiałbym je
    zamawiać drogą internetową co zdecydowanie podnosi mi koszty
    ekesperymentowania. Stąd wolałbym trafić w najbardziej prawdopodobną
    usterkę.
    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 8. Data: 2015-07-15 14:54:23
    Od: "xxx" <g...@w...pl>

    Użytkownik "xxx" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zamawiać drogą internetową co zdecydowanie podnosi mi koszty
    > ekesperymentowania. Stąd wolałbym trafić w najbardziej prawdopodobną

    I tak jak wspominałem wczesniej, głsoniki są dopinane i mają swoje
    wzmocnienie. Radio podpiete pod inne głosniki aktywne - pracuje normalnie.
    Wolałbym jednak aby były te z kompletu.