  • 1. Data: 2012-03-03 15:16:40
    Temat: hamulec pozno lapie
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Pacjent to GSXF 750, 2001 r. Ciagle mam problem z przednim
    hamulcem. Wyczyszczone tloczki i zaciski, wymienione przewody
    na oplot (hel), wymieniony wklad pompy (zbiorniczek zostal),
    nowy plyn (dot4), uklad odpowietrzony (raz przeze mnie, drugi
    raz przez mechanika) a hamulec caly czas lapie bardzo nisko.
    Jezdze z ustawieniem twardosci miedzy 1 a 2 (miedzy krokami
    jest najtwardszy) bo inaczej sie nie da. W sezonie bylo tak ze
    jak sie nagrzal to lapal jeszcze nizej, dochodzilo do tego ze
    wciskalem go do oporu a moto tylko lekko hamowalo. Macie
    jakies pomysly co mozna jeszcze zrobic, albo jakiegos magika w
    Warszawie albo okolicach, ktory moglby na to spojrzec?

    Pozdr.

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

  • 2. Data: 2012-03-03 17:46:26
    Temat: Re: hamulec pozno lapie
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał

    > Macie
    > jakies pomysly co mozna jeszcze zrobic,

    Przód trudno się odpowietrza. Na pewno powietrze jest w układzie.

    --
    Hinek

  • 3. Data: 2012-03-03 18:07:05
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-03 18:46, Hinek pisze:

    > Przód trudno się odpowietrza.

    he ?

    > Na pewno powietrze jest w układzie.

    Bo odpowietrzac to trza umic. Zwlaszcza z przewodami w oplocie. babelki
    powietrza lubia sie "przyklejac" do poteflonu.

    A do watkotworcy: odpowietrz uklad na pompie. Prawdopodobnie tam lezy
    problem. Wszyscy chetnie odpowietrzaja na odpowietrznikach przy
    zaciskach a zapominaja o podstawowej rzeczy czyli odpowietrzeniu samej
    pompy.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 4. Data: 2012-03-03 19:00:12
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości grup
    > Bo odpowietrzac to trza umic. Zwlaszcza z przewodami w oplocie. babelki
    > powietrza lubia sie "przyklejac" do poteflonu.

    To poradz co trza zrobic w moim przypadku:
    - uklad: pompa - zacisk prawy (dlugi przewod) - zacisk lewy (krotki przewod,
    poprowadzony nad blotnikiem), czyli uklad "O"
    - oba zaciski szczelne (sprawdzane, kazdy pojedynczo)
    - pompa ok
    - prawy na 99% jestem pewien, ze ok
    - lewy nie chce puscic tarczy (slabo sie cofa)

    Klamka dosyc miekka. Przy odpowietrzaniu z kazdego odpowietrznika leci sam
    plyn. Probowalem popuszczac sruby na przewodach i dalej sprawia wrazenie,
    jakby w krotkim przewodzie zostawalo powietrze.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 5. Data: 2012-03-03 19:17:50
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-03 20:00, Ivam pisze:

> [...]
    > sam plyn. Probowalem popuszczac sruby na przewodach i dalej sprawia
    > wrazenie, jakby w krotkim przewodzie zostawalo powietrze.

    Skoro zacisk nie puszcza to albo ma problem na tloczkach albo jest
    klopot z przytkana pompa na powrocie.

    Sam montowalem taki uklad kilkukrotnie i nie byl oproblemow z
    odpowietrzaniem. Tyle ze ja zaczynam od odpowietrzenia na przewodach a
    potem przeciagam plyn przez uklad za pomoca duzej strzykawki. Pompowanie
    klamka to takie troche slabe jest. Juz kiedys nawet prawie sobie kupilem
    taki "profi" zestaw podcisnieniowy do odpowietrzania ale w sumie malo
    sie juz bawie w japonczyki wiec mi on nie potrzebny. A w HD hamulce sa
    tak dziwnie zrobione ze odpowietrzaja sie praktycznie same, przynajmniej
    dopoki zalewa sie je silikonowym DOT 5.

  • 6. Data: 2012-03-03 19:26:24
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości grup
    > Skoro zacisk nie puszcza to albo ma problem na tloczkach albo jest klopot
    > z przytkana pompa na powrocie.

    Skoro tak mowisz, to zdaje sie, ze cos z zaciskiem nie halo, bo drugi jest
    ok (nie wraca tylko lewy zacisk).

    > Tyle ze ja zaczynam od odpowietrzenia na przewodach a potem przeciagam
    > plyn przez uklad za pomoca duzej strzykawki.

    Moze i nieglupie. Nigdy nie probowalem.

    > A w HD hamulce sa tak dziwnie zrobione ze odpowietrzaja sie praktycznie
    > same, przynajmniej dopoki zalewa sie je silikonowym DOT 5.

    Tak jak w MZ'cie;) Nawet w instrukcji serwisowej bylo napisane, ze zalac
    plynem i odczekac pare godzin z odkreconym zbiorniczkiem.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 7. Data: 2012-03-03 19:38:28
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-03 20:26, Ivam pisze:

    > Moze i nieglupie. Nigdy nie probowalem.

    Nieglupie i wiele razy stosowane. Wystarczy isc do apteki i kupic za
    kilka pln strzykawke 100 ml (bywaja i wieksze ale ciezko nimi operowac
    jedna reka), do tego wezyk igielitowy lub gumowy i odpowietrzanie staje
    sie proste i skuteczne w 100%.

  • 8. Data: 2012-03-03 20:18:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-03 20:38, Kuczu pisze:

> [...]
    > kilka pln strzykawke 100 ml (bywaja i wieksze ale ciezko nimi operowac
    > jedna reka), do tego wezyk igielitowy lub gumowy i odpowietrzanie staje

    Podpowiedz, jak powinna przebiegać procedura odpowietrzania ze
    strzykawką. Pewnie nie tylko ja chętnie ją poznam.

  • 9. Data: 2012-03-03 21:00:49
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał

    > jak powinna przebiegać procedura odpowietrzania ze strzykawką. Pewnie nie
    > tylko ja chętnie ją poznam.

    Normalnie - wysysasz płyn przez odpowietrznik strzykawką.
    Klamki/pedału nie ruszasz.

    --
    Hinek

  • 10. Data: 2012-03-04 09:20:52
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-03 21:18, Marcin N pisze:

    > Podpowiedz, jak powinna przebiegać procedura odpowietrzania ze
    > strzykawką. Pewnie nie tylko ja chętnie ją poznam.

    Zasysasz, w strzykawce robi sie podcisnienie, luzujesz odpowietrznik az
    podcisnienie zniknie i plyn z powietrzem wejda do strzykawki i zakrecasz
    odpowietrznik.
    Wylewasz ze strzykawki zawartosc i powtarzasz czynnosc kilka razy.