  • 1. Data: 2012-10-16 22:28:07
    Temat: hankook w310 i'cept evo
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    Hej,
    jako ze sezon zimowy za pasem, dorzucam sie do
    corocznego wysypu pytan o gumy zimowe. Otoz rozmiar
    mam dosc drogi ;) 215/60/16, wiec szukam czegos
    kompromisowego jakosc/cena ale nie badziewia,
    auto z AWD wiec i tak da rade :)
    Temat gum mniej wiecej mam rozeznany, ale
    mam okazje kupic "w dobrych pieniadzach"
    HANKOOK W310 i'cept evo.
    Ktokolwiek slyszal, ktokolwiek cos wie?

    --
    Pozdro.
    Jimiasty

  • 2. Data: 2012-10-18 22:45:37
    Temat: Re: hankook w310 i'cept evo
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-10-16 22:28, Jimiasty pisze:
> [...]
    > auto z AWD wiec i tak da rade :)
    > Temat gum mniej wiecej mam rozeznany, ale
    > mam okazje kupic "w dobrych pieniadzach"

    Nie ma czegoś takiego jak najlepsza opona zimowa.
    Opony dobre na "zimę zachodnioeuropejską" - czyli taką, gdzie drogi są
    odśnieżone ale mokre - będzie marna na śniegu w porównaniu do opony
    śniegowej. Na polskie warunki polecam więc polskie opony. Ich producenci
    lepiej wiedzą, jak wygląda polska zima. Jeździłem na kilku różnych
    zimówkach i najlepsze na polskie zaśnieżone drogi były Kormorany winter.

    --
    MN

  • 3. Data: 2012-10-19 14:40:49
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 października 2012 22:45:32 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > lepiej wiedzą, jak wygląda polska zima. Jeździłem na kilku różnych
    > zimówkach i najlepsze na polskie zaśnieżone drogi były Kormorany winter.

    Juz nie pamietam kiedy jezdzilem po zasniezonej drodze... Taki stan
    utrzymuje sie najwyzej do kilku godzin podczas opadow sniegu w nocy,
    badz intensywnych w dzien. Wychodzi na to, ze zima 90% jezdzi sie po suchym
    /mokrym asfalcie. W razie totalnej kleski i anomalii pogodowych - czyt 1cm
    sniegu i 2cm soli na drodze mam AWD. Kormorany i debice mialem w innych
    autach, spoko gumy, ale na ciezkie warunki - podczas typowej polskiej zimy
    (slonce/deszcz i +5stC :-) po prostu sie na nich plywa.

  • 4. Data: 2012-10-19 14:44:13
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    > Nie ma czegoś takiego jak najlepsza opona zimowa.

    A tak wogole to nie pytalem o najlepsza, tylko kompromisowa :) Hankooki znam, ale
    jako letnie gumy - generalnie twarde i na mokrym nie trzymaja najlepiej, dlatego
    pytam jak wyglada sprawa z tymi zimowkami.

  • 5. Data: 2012-10-19 14:57:20
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-10-19 14:40, Jimiasty pisze:

    >Wychodzi na to, ze zima 90% jezdzi sie po suchym
    > /mokrym asfalcie. W razie totalnej kleski i anomalii pogodowych - czyt 1cm
    > sniegu i 2cm soli na drodze mam AWD.

    Takie tam pitolenie. Opony zimowe są po to by się normalnie poruszać po
    drogach w przypadku gdy leży na nich śnieg. Np. o 7 rano albo późnym
    wieczorem. Gdyby było tak jak piszesz, nikt by nie zmieniał opon, bo
    letnia też sobie da radę na suchy/mokrym asfalcie.

  • 6. Data: 2012-10-19 15:00:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-10-19 14:44, Jimiasty pisze:

    > A tak wogole to nie pytalem o najlepsza, tylko kompromisowa :) Hankooki znam, ale
    jako letnie gumy - generalnie twarde i na mokrym nie trzymaja najlepiej, dlatego
    pytam jak wyglada sprawa z tymi zimowkami.

    Tak tylko napisałem, żeby wyglądało, że się znam i mam coś mądrego do
    powiedzenia. A że nie na temat - trudno.

    --
    MN

  • 7. Data: 2012-10-19 15:19:21
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu piątek, 19 października 2012 14:57:28 UTC+2 użytkownik Filip napisał:

    > Takie tam pitolenie.

    Nie do konca pitolenie, jak dla mnie zimowki TAK, ale nie potrzebuje
    ekstremalnych na snieg, tylko bardziej do jazdy w typowo polskiej zimie
    (90% czasu drogi nieosniezone, badz z blotem posniegowym). Takie jak to
    nazwal kolega Marcin N na zime "zachodnioeuropejska" :)
    Tylko, ze akurat debica frigo w takich warunkach sie nie sprawdza, bo
    "za mietka" (z reszta nie ma takich w moim rozmiarze).

  • 8. Data: 2012-10-19 17:49:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jimiasty" <j...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Juz nie pamietam kiedy jezdzilem po zasniezonej drodze... Taki stan
    > utrzymuje sie najwyzej do kilku godzin podczas opadow sniegu w nocy,
    > badz intensywnych w dzien.

    Chyba, że akurat zimą pada śnieg i droga jest zaśnieżona przez kilka
    miesięcy.
    Ostatni raz taka zima była w 2010/2011.
    Mówisz, że nie ma prawa się powtórzyć?

  • 9. Data: 2012-10-19 19:06:17
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu piątek, 19 października 2012 17:49:10 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

    > Chyba, że akurat zimą pada śnieg i droga jest zaśnieżona przez
    > kilka miesięcy.
    > Ostatni raz taka zima była w 2010/2011.

    Ee przesadzasz.

    No ale tak czy owak zrobil sie OT. Bo ja pytalem tylko czy te wymienione hankooki sa
    warte tych 375 zeta za sztuke.

  • 10. Data: 2012-10-20 08:46:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jimiasty" <j...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ee przesadzasz.

    No właśnie nie.
    Na niektórych drogach śnieg (przymarznięty na końcu) leżał do marca.
    I to drogach numerowanych na nizinach środkowej Polski.

    Tak, wiem, że poprzednia taka zima była ze 20 lat wcześniej.
    Ale zimówki kupuje się właśnie po to, żeby dały radę w sytuacjach
    ekstremalnych, które mogą wystąpić np. gdy już jesteś w trasie i musisz z
    niej wrócić.