  • 1. Data: 2012-07-12 19:54:44
    Temat: hits
    Od: " fir" <f...@N...gazeta.pl>

    W sumie jak sie zastanowic 'wolanie' jednego programu
    przez drugi moze przyjac dwie formy albo eventy i systemowa
    kolejka albo przerwania i tez cos w rodzaju systemowego
    stosu do obslugi przerwan -

    czy ktos umie ocenic przydatnosci i wady i zalety jednago i
    drugiego? Kiedys przerwania na poziomie aplikacji byly w
    modzie teraz raczej zupelnie nie sa, a troche byc moze
    szkoda (w pewnym sensie eventy i przerwania zdaja sie
    komplementarnymi rozwiazaniami, (choc nie nie zastanawialem
    sie nad tym za wiele - praktycznie nic poki co (ostatnio wogole
    nie zajmuje sie programowaniem i nawet naszla mnie ciekawosc czy
    wogole moge napisac posta w starym stylu) ))

  • 2. Data: 2012-07-12 20:22:47
    Temat: Re: hits
    Od: " fir" <f...@g...pl>

    fir <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > nie zajmuje sie programowaniem i nawet naszla mnie ciekawosc czy
    > wogole moge napisac posta w starym stylu) ))

    tak naprawde dobre pole do rozwazania takich rzeczy to nie 'system
    operqcyjny' (ktory jest do tego we wspolczesnej kulturze somewhat opaque)
    tylko asembler i np wieloprocesorowosc widziana z poziomu asma
    (co zreszta tez jest somewhat opaque ale moze w innym sensie)

    w kazdym razie moglobby byc milo pomyslec nad takimi rzeczami jak
    robi sie / jak mozna zrobic wieloprocesorowosc (i paralelną komunikacje)
    na poziomie asma, zwlaszcza ze z wolna mozna zaczynac myslec o uzywaniu
    prawdziwej wieloprocesorowosci a nie tej 'emulowanej' i dosyc glupawej

    ktos wie jak robi sie wieloprocesorowosc (komunikacje miedzy
    procesorami itd) na poziomie asma (hardware) ? [tylko prosze sie
    powstrzymac przed jakimis b cienkimi linkami, zachecam najlepiej
    omowic sprawe wlasnymi slowy pokazujac ze umie sie cos porozwazac
    na dany temat (wieloprocesorowosc z poziomu asma) ]

  • 3. Data: 2012-07-12 20:41:20
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik " fir" <f...@N...gazeta.pl> napisał:

    > i nawet naszla mnie ciekawosc czy
    > wogole moge napisac posta w starym stylu) ))

    Niestety wciaz tak :(

    PS: Kontynuuj przerwę. Widać pewną poprawę.

    AK

  • 4. Data: 2012-07-12 21:09:11
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Thu, 12 Jul 2012 18:22:47 +0000, fir napisal:

> [...]
    > jakimis b cienkimi linkami, zachecam najlepiej omowic sprawe wlasnymi
    > slowy pokazujac ze umie sie cos porozwazac na dany temat

    (wylowilem cos z tego strumienia do czego moge sie doczepic)

    Pewną nowością jest big.little i niekoniecznie nawet mają tego samego
    asma. Chciałbym, żeby mój nettop był taki, atomek sobie działa na pełnych
    obrotach i zasuwa jak nic się nie dzieje i zużywa 10W a nad nim siedzą
    DUZE E5 wersja workstation, które funkcjonują za zasadzie "when going
    gets tough the tough get going"

    Edek

  • 5. Data: 2012-07-13 07:50:50
    Od: " fir" <f...@g...pl>

    fir <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > omowic sprawe wlasnymi slowy pokazujac ze umie sie cos porozwazac
    > na dany temat (wieloprocesorowosc z poziomu asma) ]

    po prawdzie, np, co do synchronizacji, to moglobybyc tak zeby ram byl
    'automatycznie' synchronizowany na poziomie np lini cache, albo pewnie
    lepiej na poziomie inta - wtedy poniekad wszystkie operacje na intach
    bylyby chronione i moznaby zdaje sie pisac bez jakichs sprzetowych
    atomowych lockow tylko na zwyklych flagach

    pozatym ew przydalaby sie instrukcja w rodzaju halt_on mamoryadress
    zatrzymujaca procek do momentu az zajdzie zmina w jakiejs komorce
    pamieci

    + pytanie czy lepiej robic jakis sprzetowy sheduler do emulacji
    wielowatkowosci (ale bardziej w calosci obslugiwany przez procka
    a nie system) czy jednak specjalnie sie yym nie przejmowac i pozwolic
    haltowac rdzen - to sa rozwazania troche teoretyczne (bo i tak
    ta emulacja przelaczania jest potrzebna) ale mz umiarkowanie ciekawe
    (dresy get out)

  • 6. Data: 2012-07-13 08:25:27
    Od: " fir" <f...@g...pl>

> [...]

    >+ pytanie czy lepiej robic jakis sprzetowy sheduler do emulacji
    >wielowatkowosci (ale bardziej w calosci obslugiwany przez procka

    ew przychodzi na mysl cos pokrewnego jakby odwrotnemu stosowi procesow,
    tj po napotkaniu halta ruszalby proces wyzej, az ktorys z nich
    odblokowalby dolny

  • 7. Data: 2012-07-13 21:39:29
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    AK <n...@n...com> wrote:

    > PS: Kontynuuj przerwę. Widać pewną poprawę.

    Widać...?

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 8. Data: 2012-07-13 21:54:56
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 13 Jul 2012 19:39:29 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Widać...?

    Ano widac, wyraza sie ja w jednostce Hz, ostatnio wartosc ta spadla a to
    objaw poprawy ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 9. Data: 2012-07-14 10:42:03
    Od: " fir" <f...@g...pl>

    R.e.m.e.K <g...@d...null> napisał(a):

    > Ano widac, wyraza sie ja w jednostce Hz, ostatnio wartosc ta spadla a to
    > objaw poprawy ;-)

    co do dresingu bez zmian, zamiast cos na temat atak trzech malych
    mentalnych zombie klikajacych zarciki do swojej wlasnej glupoty

  • 10. Data: 2012-07-14 11:06:35
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    fir <f...@g...pl> wrote:

    > co do dresingu bez zmian, zamiast cos na temat atak trzech malych
    > mentalnych zombie klikajacych zarciki do swojej wlasnej glupoty

    Pomyśl dlaczego.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/