  • 31. Data: 2016-04-19 00:10:28
    Temat: Re: hurtowe programowanie AVR ?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(a):
    > ale właśnie nie.
    > Zworkę mam cały czas zdjętą.
    > I - kiedy jest MkAVR zaznaczony "Auto SCK speed", to bez żadnego
    > przestawiania można na "świeżym" mcu zaprogramować fusy na szybki kwarc, i
    > potem też bez żadnego przestawiania już na pełnej prędkości wgrać
    > resztę.
    > Ale chyba rozwiązałem - po dodaniu do pierwszej linii parametru -B 5 (
    > podobno na 1Mhz) działa OK.
    > Tj. programuje fusy - a potem już leci "na szybko" z flashem i eepromem.
    > Dziwne, ale działa.

    Tak, to jest właśnie to. -B pozwala zmienić programowo prędkość zegara
    SPI/ISP. Zapomniałem, że jest taka opcja.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 32. Data: 2016-04-19 00:25:38
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Tak, to jest właśnie to. -B pozwala zmienić programowo prędkość zegara
    > SPI/ISP. Zapomniałem, że jest taka opcja.

    Znaczy np. jeżeli mam przestawiony zegar na zewnętrzny kwarc 14.7Mhz, to
    jaki ten parametr powinien być ?

  • 33. Data: 2016-04-19 00:39:45
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Znaczy np. jeżeli mam przestawiony zegar na zewnętrzny kwarc 14.7Mhz, to
    > jaki ten parametr powinien być ?

    Dla 14,7 MHz zegar SPI nie powinien być szybszy niż 3,6 MHz. Okres nie
    powinien być więc krótszy niż ok 0,3 mikrosekundy. Nie wiem jakie maksymalne
    prędkości wspiera USBasp. Spróbuj z opcją -B 0.3. Jak nie zadziała, to -B
    0.5 lub -B 0.7. Możliwe, że 1 to najmniej, ale najlepiej sprawdź
    doświadczalnie przy jak małej wartości jeszcze da się programować Flash. Sam
    Flash w procku pewnie też ma jakieś ograniczenie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 34. Data: 2016-04-19 01:02:41
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    dobra, już jest prawie idealnie :)
    Znaczy programuje i jest ok.

    Ale - jeżeli w jakiejś linii skryptu pojawia się błąd, to skrypt się nie
    zatrzymuje, tylko leci dalej. A ponieważ jest tego sporo do ogarnięcia,
    fajnie by było, żeby na jakiś error się całość zatrzymała.
    Da się tak ?

  • 35. Data: 2016-04-19 01:11:28
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > zatrzymuje, tylko leci dalej. A ponieważ jest tego sporo do ogarnięcia,
    > fajnie by było, żeby na jakiś error się całość zatrzymała.

    Musisz sprawdzać, czy wystąpił błąd. Masz do dyspozycji zmienną %errorlevel%
    ustawianą przez AVRDUDE po każdym uruchomieniu. Jak nie ma błędu, to wynosi
    0, jak jest błąd, to 1.

    avrdude.exe ........
    IF ERRORLEVEL 1 GOTO END
    avrdude.exe ........