  • 11. Data: 2011-05-14 16:47:36
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: "Sasquatch" <s...@q...pl>

    Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości
    news:iqlrpq$9co$1@news.onet.pl...
    > Z obserwacji wychodzi mi, że rzemiosło przeniosło się
    > z robienia butów na robienie oprogramowania...

    Dobrze rozumujesz. Ja pisze programy w przerwach miedzy naprawami kozakow z
    Tesco.

    Pozdrawiam,
    Sasquatch.

  • 12. Data: 2011-05-14 18:06:37
    Od: "R.M.M" <r...@o...pl>

    W dniu 2011-05-14 17:32, A.L. pisze:

    > "Zatrudnimy informatyka zakladowego. Wymagane umiejetnosci: wymiana
    > toneru..."
    >
    > A.L.

    Takie ogloszenie swiadczyloby o calkiem sporej kompetencji dzialu HR.
    Gorzej, jak pisza, ze szukaja programisty, a potem sie okazuje, ze ow
    "programista" ma m.in. wymieniac toner[*].

    [*] Oczywiscie przejaskrawiam, ale wcale nie tak rzadko mozna naciac sie
    na spora ignorancje szukajacych (posrednio czy bezposrednio) takiego
    pracownika. Najwyrazniej "wymiana toneru" jest niezbedna do ubiegania
    sie o stanowisko programisty;). Albo inaczej, kazdy kto juz kiedys
    zawodowo wymienil przynajmniej raz toner ma niezle zadatki na programiste;).

    --
    Pozdrawiam,
    R.M.M

  • 13. Data: 2011-05-14 18:19:45
    Od: " " <f...@g...pl>

    Sasquatch <s...@q...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości

    cos jest w tej obserwacji, ci z wiekszym doswiadczeniem przemawiaja
    na grupie czesto jakby z pozycji rzemieslnika - jest to jakby 'awans' w
    dol, postep w kierunku gorszosci, bo ci z mniejszym doswiadczeniem mam
    wrazenie postzegaja programowanie bardziej jako magiczna przygode
    - osobiscie wiadomo ze chcialbym sie trzymac raczej swiata tych
    pierwszych (ostatnio mam kryzys)

  • 14. Data: 2011-05-14 20:28:12
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-05-14 20:19, f...@g...pl pisze:

> [...]
    > wrazenie postzegaja programowanie bardziej jako magiczna przygode
    > - osobiscie wiadomo ze chcialbym sie trzymac raczej swiata tych

    To jest nabranie pokory w wyniku zdobywania doświadczenia.

    Dla mnie ktoś, to nazywa się artystą, a nie ma podstaw rzemiosła jest
    zwyczajnym oszołomem. Na dodatek mówią, że artystą się bywa.

    Z własnych obserwacji: programiści C++ poproszeni o ocenę własnych
    umiejętności w skali od 1 do 10 oceniają mniej więcej tak:
    faktyczna umiejętność - samoocena
    1 - 1
    2 - 3
    3 - 5
    4 - 7
    5 - 9,5
    6 - 8
    7 - 7
    8 - 6
    9 - 7
    10 - 8

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 15. Data: 2011-05-14 20:45:19
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-14 22:28, Paweł Kierski pisze:

    > Z własnych obserwacji: programiści C++ poproszeni o ocenę własnych
    > umiejętności w skali od 1 do 10 oceniają mniej więcej tak:
> [...]

    Te tabelkę od biedy można odnieść do programistów dowolnego języka.
    Ba do dowolnego zakresu wiedzy /umiejętności.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 16. Data: 2011-05-14 21:30:27
    Od: " " <f...@g...pl>

    Paweł Kierski <n...@p...net> napisał(a):

> [...]

    [tj tych od przygody - pomylilem sie w pisaniu]

    > To jest nabranie pokory w wyniku zdobywania doświadczenia.
    >
    > Dla mnie ktoś, to nazywa się artystą, a nie ma podstaw rzemiosła jest
    > zwyczajnym oszołomem. Na dodatek mówią, że artystą się bywa.

    dla mnie nie, zwykle zupelne poczatki maja chyba wlasnie artystyczna
    intensywnosc itp ten poziom artystyczny mierzy sie chyba jakoscia
    'przezywania' -[[ np nie jestem pewien czy duzo rzeczy w moim poznijszym
    programowaniu przewyzszalo jakoscia owego przezywania chocby pierwszy
    program (wyswietlajacy sprita balon poruszajacego sie po ekranie )
    w basicu na commodore 64]] -
    tak naprawde ten poziom artystyczny zdarzen w programowaniu jest mysle
    niezalezny (w sensie niezbywalnej zaleznosci) od czasu zajmowania sie
    programowaniem -
    jest za to zalezny od poziomu oglupienia jaki zdarza sie lapac ludziom (np
    ja czesto trace wewnetrzny 'niski' rytm) z powodu roznych przyczyn
    np tym ktorzy musza pelnic jakies role az w koncu grzezna w gestej sieci
    domyslnego zaklamania - a nie moga sie skupic na wlasnym 'ja' by ta siec
    porozrywac - ach moje wspaniale poznanskie czasy z macy gray i chmurami
    pary w lazience (apropos to czytalem dzis wlasnie wywiad z m gretkowska w
    vivie za 99 groszy ktory porazil mnie jako porazajacy )
    tak naprawde wydaje mi sie ze ludzie zaawansowani nabieraja nie
    skromnosci ale pychy czy zarozumialstwa i to tez wydatnie przeszkadza
    im pracowac na poziomie takiej szczerosci miedzy soba a materia jak na
    poczatku - mnie samego ta siec czasem omiata jak pajeczyna hobbita
    i poruszam sie w tym cholernym kokonie troche jak nurek na wydechu
    [[- choc z grubsza to wiadomo co robic - rozrywac siatke]]

    > Z własnych obserwacji: programiści C++ poproszeni o ocenę własnych
    > umiejętności w skali od 1 do 10 oceniają mniej więcej tak:
> [...]

    ja w ogolnym programowaniu swoje praktyczne umiejetnosci oceniam
    jak juz kiedys pisaleem na 4 (poczatkujacy srednio zaawansowany)
    w skali od 1 (poczatkujacy poczatkujacy) do 9 (zaawansowany zaawansowany)

    i one faktycznie gdzies w tym przedziale oscyluja (i to 4 w technologiach
    ktore jakos znam w tych ktore nieznam to 3) - i to sa moje umiejetnosci
    od mw roku - wczesniej to bylo 3 - i jeszcze z rok czy dwa uplynie nim to
    bedzie 5 (srednio zaawansowany srednio zaawansowany)

    ale praktyczne umiejatnosci nie sa wszystkim - wazny jest wlasnie chocby
    ten czynnik artystyczny ktory w przyblizeniu oddaje chocby slowo 'wild'

  • 17. Data: 2011-05-14 21:34:45
    Od: "Sasquatch" <s...@q...pl>

    > To jest nabranie pokory w wyniku zdobywania doświadczenia.

    Nie wiem czy chodzi o doswiadczenie. Moze takze o wiek. Na poczatku jest
    wielka pasja, ale z wiekiem przychodzi tez potrzeba zwyczajnego zarobienia
    kasy i wtedy czlowiek nie goni juz za ambitnymi projektami, ale za
    pieniedzmi.

    Pozdrawiam,
    Sasquatch.

  • 18. Data: 2011-05-14 21:48:35
    Od: " " <f...@g...pl>

    > ale praktyczne umiejatnosci nie sa wszystkim - wazny jest wlasnie chocby
    > ten czynnik artystyczny ktory w przyblizeniu oddaje chocby slowo 'wild'

    w sumie miedzy wspomianymi rzemieslnikami nastwionymi na 'praktyczne
    umiejetnosci' a 'artystami' (ktorzy czesto nieduzo w sensie rzemieslniczym
    umieja <ale czasem i tak potrafia stworzyc jakies dlugie i imponujace
    kody w ramach hobby>) jest jeszcze warstwa posrednia np pod taka podchodza
    mi chyba zawodowi graficy czy animatorzy 3d itp

  • 19. Data: 2011-05-14 22:03:13
    Od: " " <f...@g...pl>

    > dla mnie nie, zwykle zupelne poczatki maja chyba wlasnie artystyczna
    > intensywnosc itp ten poziom artystyczny mierzy sie chyba jakoscia
    > 'przezywania' -

    i to np pokazuje jeszcze jak te tematy maja sie do pracowania w firmie
    ktora jest raczej zawsze nastawiona na praktycyzm (w tym sensie nawet
    uczelnia jest nastawionana praktycyzm) - i mimo ze jest cywilizacyjny
    postep w kierunku luznej atmosfery czy wolnego ukladu godzin to ciagle
    jeszcze w tym sensie za malo - bo co firme obchodzi 'przezywanie' kodowania?
    -- osobisie lubie czy tez wrecz musze 'poprzezywac' pisanie osobistego
    programu (jest to wtedy program pisany z duzym oddechem ktory to oddech
    i tak w aplkacji przeklada sie na cos innego - bardziej jakby stabilnosc )

  • 20. Data: 2011-05-14 23:11:27
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 14/05/2011 21:28, Paweł Kierski wrote:
> [...]
    >
    > Z własnych obserwacji: programiści C++ poproszeni o ocenę własnych
    > umiejętności w skali od 1 do 10 oceniają mniej więcej tak:

    Z ciekawości: na jakiej podstawie we własnych obserwacjach określasz,
    jaka jest 'faktyczna umiejętność'?