  • 11. Data: 2015-01-29 01:49:34
    Temat: Re: [info spoza po/eu] groty
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:54c944de$0$2164$65785112@news.neostrada.pl...
    > Malo lutowales, albo to byl grot ze specjalnego stopu mosiadzu z miedzia
    > :-)
    > Bo one sie jednak przepalaja.

    Raczej nie chodzi o przepalanie się tylko rozpuszczanie miedzi w lutowiu.

    > Nawiasem mowiac ... wydawaloby sie, ze grot o nieco wiekszym
    > oporze powinien byc lepszy.
    > Tymczasem stalowy drut ze spinacza sie nie sprawdza ...

    Może nie jest nieco większy tylko o wiele większy i prąd płynie zbyt mały?
    Albo nie chodzi o temperaturę tylko jego zwilżalność przez cynę...
    Próbowałes lutować cyną coś stalowego/żelaznego? No właśnie...
    Grot musi stać się integralną częścią miejsca lutowanego i stopić
    się w jedną całość gdy zostanie zwilżony przez roztopioną cynę.

  • 12. Data: 2015-02-01 09:48:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2015 18:49:34 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Może nie jest nieco większy tylko o wiele większy i prąd płynie zbyt mały?

    Na to wychodzi, ale jak patrze na te sztabe uzwojenia wtornego ...
    swoj opor i ona ma.
    No chyba ze lutownica juz wymaga dopasowania oporu grota do
    wewnetrznego, celem optymalizacji mocy.

> [...]
    > Grot musi stać się integralną częścią miejsca lutowanego i stopić
    > się w jedną całość gdy zostanie zwilżony przez roztopioną cynę.

    Mam kalafonie i potrafie odroznic czy grot jest goracy, a nawet stal
    pocynowac :-)

    J.

  • 13. Data: 2015-02-01 12:55:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, February 1, 2015, 9:48:02 AM, you wrote:

> [...]
    > wewnetrznego, celem optymalizacji mocy.
    > Mam kalafonie i potrafie odroznic czy grot jest goracy, a nawet stal

    A aluminium? :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2015-02-01 17:37:44
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > A aluminium? :P

    Da się zrobić :-)
    Ino trochę śmierdzi.

    P.P.

  • 15. Data: 2015-02-01 18:24:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Sunday, February 1, 2015, 5:37:44 PM, you wrote:

    > Da się zrobić :-)
    > Ino trochę śmierdzi.

    Bez aspiryny - olej silnikowy, papier ścierny, kalafonia, cyna i
    lutownica pistoletowa :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2015-02-01 18:26:39
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 lutego 2015 17:37:45 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > Da się zrobić :-)
    > Ino trochę śmierdzi.
    >
    > P.P.

    Co Ci śmierdzi przy pobielaniu aluminium jak na kalafonie się go pobiela i lutuje.

  • 17. Data: 2015-02-01 18:58:57
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    tak, zwłaszcza radiator,
    stary numer...

  • 18. Data: 2015-02-01 19:02:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Bez aspiryny - olej silnikowy, papier ścierny, kalafonia, cyna i
    > lutownica pistoletowa :)

    Nie myślałem o metodach partyzanckich. Z przyzwoitym topnikiem lutuje
    się podobnie, jak miedź, bez żadnych cudów z pocieraniem.
    "Ino trochę śmierdzi"

    P.P.

  • 19. Data: 2015-02-01 20:05:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote in message
    > Nie myślałem o metodach partyzanckich.
    > Z przyzwoitym topnikiem lutuje się podobnie,
    > jak miedź, bez żadnych cudów z pocieraniem.
    > "Ino trochę śmierdzi"

    Jakiego topnika używasz do tego celu?

  • 20. Data: 2015-02-01 20:49:04
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-02-01 o 20:05, Pszemol pisze:
    > "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote in message
    >
    > Jakiego topnika używasz do tego celu?

    Samoróbnego. Mogę poszukać i podać skład. Kluczowym składnikiem jest
    fluoroboran amonu.

    P.P.